(tekst)veld-inhoud bij mouseover?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bospeen

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Beste forumleden,

Door onvoldoende ruimte op een formulier is een tekstveld te klein om alle tekst daarin te kunnen tonen.
Is het mogelijk om de inhoud van dit tekstveld toch op een eenvoudige manier volledig te laten zien? Liefst bij mouseover of zoiets?

Dan moet uw formulier toch wel erg klein zijn want in een normaal tekstveld kunnen er maar 255 karakters (tenzij je een memoveld bedoeld)
Ik zou mijn formulier anders opbouwen als al die info toch tegelijk moet getoond worden (met bv tabbladen), anderzijds zijn er toch scrollbars voor tekstvelden ook?

Ik zou zeker geen MouseOver gebruiken, daar word je helemaal gek van. Want dan blijft het beeld bewegen bij elke millimeter dat je de muis verplaatst. Met <Shift>+<F2> kun je de inhoud van een veld in het Zoom venster plaatsen. Lijkt mij een afdoende oplossing voor het probleemm.

Shift + F2..... goede oplossing, ik kende deze toetscombinatie niet. Weer wat geleerd, bedankt!

Wil je toch iets met de muis, dan kun je de Dubbelklik gebeurtenis wel inzetten:
Code:
Private Sub Naam_DblClick(Cancel As Integer)
    Dim ctl As Control
    Set ctl = Screen.PreviousControl
    If ctl.ControlType = acTextBox Then RunCommand acCmdZoomBox
    Set ctl = Nothing
End Sub

Hallo Octafish,

Als ik jouw gehele code gebruik, resulteert dit na dubbelklikken in het tekstveld soms(!) in een foutmelding. Waarom is mij onduidelijk, eerlijk gezegd begrijp ik niet wat jouw code precies doet.
Bij gebruik van de volgende uitgeklede code krijg ik geen foutmeldingen meer en lijkt dit prima te werken...

Private Sub Naam_DblClick(Cancel As Integer)

RunCommand acCmdZoomBox

End Sub

Mijn code komt uit een functie zodat je hem kunt gebruiken op allerlei objecten. Daarom moet je het juiste object weten waar je op start. Gaat het om één tekstvak, dan is jouw uitvoering uiteraard simpeler.
PreviousControl is altijd riskant omdat je nooit 100% zeker weet dat je het goede object uitleest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan