Tekst veldgrootte op laptop kleiner dan op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belker

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
7
Ik heb de access database in de cloud staan.
Als ik deze open op de laptop kan ik op een regel in het Memoveld minder letters kwijt dan dat ik de database op mn PC open.
Dit scheelt ongeveer 10 letters.
Hierdoor worden de regels in dit veld dus op de laptop eerder afgebroken en als ik op de laptop werk en later weer op de PC ziet het er niet uit.
Omdat het hetzelfde bestand is wat wordt geopend zijn alle cel-eigenschappen uiteraard dezelfde.

Hoe kan ik dit oplossen zodat de regellengte zowel op de PC als op de laptop hetzelfde is.
 
Ik heb daar nooit last van, en al helemaal niet omdat ik niet op Enter druk op het eind van de regel, maar gewoon doortyp. Dat zou dus helemaal niet uit mogen maken, hoe groot het tekstvak uit ziet. Uiteindelijk bepaalt wat je typt hoe het er in komt te staan. Kun je, als het goed is, ook makkelijk controleren door de tabel te openen en de memomkolom te verbreden: de tekst moet dan gewoon meelopen met de marges.
Omdat typen in memovelden niet prettig is, vind ik, gebruik ik vaak een (vergroot) pop-up formulier om de tekst te typen. Daarbij heb ik het probleem dus óók nooit.

Post anders eens een voorbeeldje, zodat we kunnen zien wat er bij jou speelt. Want een probleem dat ik niet kan reproduceren, kan ik ook niet oplossen :).
 
Wat je verder nog kan proberen: maak een kopie van het memoveld op je formulier (dat blijft dan gekoppeld aan hetzelfde veld) en halveer de breedte. Je zult zien dat in het versmalde memoveld de tekst netjes uitlijnt over de breedte van het tekstvak. Pas desnoods een paar keer de breedte aan om te zien wat er gebeurt. Als er achter een regel in het veld op Enter is gedrukt, dan blijven de regeleindes uiteraard ook in het kopie vak staan, en dat zie je dan, als het goed is, gelijk. Ook als je in één van de twee vakken in een regel op Enter drukt, zie je dat (na bewaren met <Ctrl>+<s>) gelijk terug in het andere tekstvak. Dit dus om te onderstrepen dat de regeluitlijning gebeurt op basis van de beschikbare ruimte, en alleen 'vastgezet' wordt als je aan het eind van een regel op <Enter> drukt. Wat je dus beter niet kan doen, als het niet nodig is :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan