• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost tekst veranderd naar datum

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchMac

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2021
Hallo,

ik heb een kolom met gegevens als :

20/+|14/+|12/14|12/+|10/12|8/10|5/+|4/5|4/+|3/4|18/20

Wanneer ik deze tekst naar kolommen verander naar aanleiding van | krijg ik allemaal datum tussen de gegevens 12/14 wordt dec-14
Hoe voorkom ik dat?

Dank voor het meedenken

Je kunt toch aan geven dat in elke kolom tekst moet komen te staan en dus geen datums

Hoe zorg ik ervoor dat Excel stopt met het veranderen van Tekst in Datum?
Of voeg een apostrof (') toe VOORDAT je het getal invoert, bijvoorbeeld '1/2'. De apostrof wordt niet weergegeven nadat je op Enter hebt gedrukt. Of voeg een nul en spatie toe vóór getalnotaties zoals 1/2 om te voorkomen dat het getal wordt gewijzigd in een datumnotatie.

Wat popipipo al zei, dat kan je gewoon aangeven:
TNK.jpg

Is dit een beetje de bedoeling?
Anders graag een voorbeeld bestandje.

Bijlagen

zie bijlage

Bijlagen

Voor mij werkte deze oplossing gevinden ergens anders op internet:

Hoe zorg ik ervoor dat Excel stopt met het veranderen van Tekst in Datum?
Of voeg een apostrof (') toe VOORDAT je het getal invoert, bijvoorbeeld '1/2'. De apostrof wordt niet weergegeven nadat je op Enter hebt gedrukt. Of voeg een nul en spatie toe vóór getalnotaties zoals 1/2 om te voorkomen dat het getal wordt gewijzigd in een datumnotatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan