Tekst vergroten IN een window

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnw55

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Berichten
16
Hallo allemaal..

Kan iemand mij misschien een hint geven waar en hoe ik de tekst IN een window kan vergroten?

Ik probeede al bij display properties, ik kan daar alle tekst vergroten, alleen als ik klik op de Window tekst komt er geen mogelijkheid op dit te vergroten.

In de classis - mode lukt dat wel, maar dan zijn andere instellingen weer weg.
Bedankt alvast!
 
Kun je dit miet in configuratiescherm>toegankelijk>weergave>bij hoog contrast?
Als dit niet is wat je bedoeld kun je het een beetje duidelijker maken?
 
Hoi Maikel,
Bedankt voor je reactie.

Ik kan wel bij hoog contrast komen, ik bedoelde eigenlij dat ik de tekst grootte IN een windows niet kan aanpassen.

Ik heb dus alle druktoetsen in een groter lettertype, ook alles in de takenbalk, foutmeldingen komen groot door, maar als ik een window open komt er weer kleine tekst.

Ik zou dat ook graag groter willen hebben voor een kennisje van mij die slechtziend is, dan kan ik de instelling doorgeven.

(Alle tekst van het internet is ook al in grote letters....)
 
Die tekst in internet kun je wel wat aan doen.
Ik doe dit vaan met de ctrl en alt beide in te drukken en dan scrollen(als je een scrol hebt dan)
O dat had je dus al.:8-0:

Met dat in een window openen wat open je dan ik snap nog steeds niet wat er groter moet sorry hoor als ik het niet snap,wil je wel graag helpen.
 
Laatst bewerkt:
instellingen voor je beeldscherm
Bureaublad=> rechtermuisknop => eigenschappen => En dan zoeken naar de knop waarna je bij de instellingen komt als achtergrond kleur, kleur van de taakbalk etc..
 
Ik weet niet of het al opgelost is maar je kan ook boven aan het scherm naar beeld gaan en da tekengrootte op extra groot zetten
 
Het gaat denk ik over de windows als van wat verschijnt bij het openen van een map en niet internet explorer..
 
Jah maar in een venster behalve internet explorer zit die optie nie (beeld =>tekengroote)..

(toch? zit op 2000 bak en daar zit die optie nie zie plaatje)

attachment.php
 

Bijlagen

  • balkje.jpg
    balkje.jpg
    28,7 KB · Weergaven: 251
Geplaatst door Amorlaura
Nee ,ik zie het .Schrale troost misschien XP nemen.
dat was op me stage. meeste post reageer ik daar. heb ook gepleit voor xp maar mocht nie baten :(

In xp heb ik ook nie in een normaal venster Beeld => Tekengroote
zie plaatje.,
attachment.php



Welke versie heb jij? je eigen geschreven?
 

Bijlagen

  • balkje.jpg
    balkje.jpg
    50,5 KB · Weergaven: 301
Bedankt voor jullie reacties!

Ik draai nu met Windows XP en als ik dan rechts klik met de muis, dan kan ik daar inderdaad ieder lettertype en -kleur aanpassen, alleen niet van de tekst die IN een window(venster) staat. (zie Window tekst).

Die optie komt bij mij niet Highligthed, ik weet niet of dat standaard is en deze optie in ergens anders kan worden ingesteld.

De letters van het internet zijn al allemaal groter, dat kan die kennis van mij al gebruiken gelukkig.
Ik heb daar inderdaad de tekst grootte veranderd, en in de internet opties bij toegangkelijkheid het vinkje aangevinkt bij de optie:
ignore font size...enz., dat is dus wel oke.

Maar waar het mij nu om gaat is dus de tekst IN een venster, als ik bv met rechts op een afbeelding klik, dan zie ik die tekts heel erg klein.

Ik hoop dat ik het jullie zo een beetje duidelijk heb kunnen maken..
 
Hoi,

In Windows XP kun je dit soort zaken veranderen met de Wizard Toegankelijkheid.

Start > Alle programma > Bureau-accessoires > Wizard Toegankelijkheid -> kiezen voor "Groot formaat..." of voor "Microsoft Vergrootglas, en grote titels en menu's"... en de rest van de wizard wijst zichzelf.

Succes!
 
jah maar als je met vergrotglas gaat werken kan je net zo goed de resolutie omhooggooien!
 
Geplaatst door bultje21
jah maar als je met vergrotglas gaat werken kan je net zo goed de resolutie omhooggooien!

Dat geeft een heel ander resultaat hoor. Probeer het maar eens.
 
Geplaatst door buffy


Dat geeft een heel ander resultaat hoor. Probeer het maar eens.
Dan word alles ook vergroot. ik bedoel maar. als je voor al je handelingen vergrootglas moet gebruiken, is het dan nie makkelijker om resolutie te veranderen.
 
Heb ik beweerd dat de vraagsteller per se Vergrootglas moet kiezen? Hij kan ook kiezen voor "Groter formaat...", zoals ik al aangaf. En als je de Wizard Toegankelijkheid verder doorloopt, kun je precies aangeven wat er wel en niet veranderd moet worden. Je kunt dan bijvoorbeeld invullen dat je slechtziend bent. Dan verschijnen er allerlei opties: pictogrammen al dan niet vergroten, lettertype al dan niet vergroten, schuifbalken al dan niet vergroten, etcetera. Dit kun je dus geheel naar eigen wens aanpassen. Met het veranderen van de beeldschermresolutie wordt alles gewoon groter (of kleiner) en kun je verder niets aanpassen. Snap je?

Trouwens: jij hebt het steeds over het vergroten van de beelschermresolutie. Maar om alles groter te zien moet je de beeldschermresolutie juist verkleinen.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan