Tekst verschijnt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roblom

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Berichten
5
Ondanks dat ik redelijk handig ben met computers heb ik nu iets waar ik niet uitkom. Sinds wanneer het is weet ik niet exact maar zit met het volgende probleem.

Als ik ergens langere stukken tekst tiep (maakt dus niet uit in welk programma (IE, Firefox, Word, Outlook enz.) gaan de eerste 5 (of soms meer) woorden goed, maar daarna verschijnt de tekst met vertraging op het scherm. Als ik weer even wacht dan gaat het weer een paar woorden goed maar daarna gaat het weer traag. Of soms duurt he even maar verschijnt het plotseling alles in 1 keer.
Ik heb alle instellingen in het configuratie scherm al gehad (dus ook herhaalvertraging en herhaalsnelheid) maar er zit geen verandering in.

Ik heb ook op internet al uren gezocht maar het lijkt erop dat niemand dit probleem eerder heeft gehad.

Iemand een idee, want het irriteert me behoorlijk inmiddels.
 
Goede antimalware bescherming?
Is de pc verder wel normaal snel
Geen uitroeptekens/vraagtekens in apparaat beheer?
In taakbeheer geen hoge processor belasting zichtbaar?

Draadloos toetsenbord?
- batterijen bijna op
- storing door ander apparaat (dect telefoon, weer station etc)
- ontvanger te ver weg/dichtbij?


mvg leo
 
Nee geen downloads lopen momenteel.
Heb het nu al een dikke maand, dat geeft al aan dat het dus niet aan systeem capaciteiten oid ligt. De 2x2Ghz CPU's zitten in hun neus te peuteren als ik aan het typen ben dus daar ligt het niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Als het een Acer laptop betreft, haal de accu er dan eens uit en probeer eens op alleen de netvoeding. Als de snelheid dan weer normaal is dan is je accu waarschijnlijk overleden. Waarom ze er traag van worden weet ik nog altijd niet, maar ben het al vaker tegengekomen.
 
Het is een Dell Inspiron 9400 laptop, en zelfs een ander toetsenbord heb ik al geprobeerd (heb 2 dezelfde laptops, en een heeft het probleem, de ander niet).
Accu zit het ook niet in. Verder werkt ook alles prima, en op alle andere acties reageert hij gewoon snel zoals het zou moeten.
 
Niemand nog ideeën? Ik weet namelijk niet meer waar ik nog kan zoeken.
 
Lastig probleem
Doet het probleem zich ook voor in de veilige modus?
losse muis,usb schijf of wat dan ook aangesloten? dan even loskoppelen.

Mogelijk helpt een systeem herstel naar een datum voordat het probleem optrad.
Ook een mogelijkheid is dit diagnose tooltje van Dell zelf.

Rigoreus is de laptop terugzetten naar fabrieksinstellingen maar dat zou wel moeten helpen wanneer er geen sprake van een hardware probleem is.(eerst back up maken noodzakelijk)
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat je hier al bent geweest?
Googel ff op "delay when typing" en je vindt toch wel een hoop medegebruikers die hetzelfde probleem hebben gehad met evenzovele oplossingen/oorzaken.
Zoekopdrachten in het Engels leveren meer resultaten op!
 
Laatst bewerkt:
Was inderdaad al bij Dell geweest. Heb ook alle mogelijke updates gedaan die voor deze laptop aanwezig zijn. Maar geen resultaat dus.

Ga nog ff verder googlen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan