• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst vinden en bijgehorende tekst kopieren en plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

FFM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
2
Goede morgen allemaal,

Ik heb een heleboel data te verwerken (ongeveer 50.000 registraties) die onmogelijk met de hand kunnen. Graag zou ik, gezien met tekortkoming met excel wat hulp en tip willen hebben.

Ik heb kolommen waar in de tekst wat vermeld staat. Dit moet inclusief de bijbehorende zin naar een andere tabel gekopieerd worden zodat ik het daar eventueel handmatig door kan klikken en kan scoren.

Wegens privacy redenen heb ik als voorbeeld wat tekst van nu.nl gekopieerd om mijn vraagstuk makkelijker te kunnen maken.

Wat wil hebben is dat de alleen zin waar de afkorting "FAA" in kolom A staat, gekopieerd wordt naar kolom B. Daar kan ik met filters en dergelijke wel uit de voeten.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
 

Bijlagen

  • Probleem.xls
    35 KB · Weergaven: 21
@Niels,

Als ik jouw oplossing bekijk lijkt mij er één klein foutje in te zitten: je geeft twee zinnen terug i.p.v. één.
Voor de aanpassing zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Kopie van Zin FAA.xls
    39 KB · Weergaven: 23
@Thoralf

FAA staat toch ook 2x in de eerste tekst, vandaar 2 zinnen.
Geen klein foutje dus maar bewuste keuze . :cool:



Niels
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat TS 1 zin voldoende vind en dan heb je dat alvast opgelost.

Niels
 
Niels28, Arrie23 en Thoralf,

Ontzettend bedankt. Ik wist dat er makkelijke manier zou moeten zijn dan waar een collega van me het over had (VBA macros etc)
Nogmaals bedankt!!

Groet,
FFM
 
Laatst bewerkt:
Welke oplossing heb je dan gekozen?
Als je mijn oplossing hebt gekozen dan heeft je collega gelijk
want het is eigen gemaakte functie die in VBA is gemaakt.

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan