• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst wit maken met voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ad Becude:

Jouw voorbeeld werkt niet bij mij. Als een vinkje in kolom M staat veranderd er niks in kolom L :-(

16gast0660

Jouw voorbeeld is precies wat ik wou hebben.

Hartelijk dank voor jullie allebei voor de snelle reactie en de moeite :-)

Ik zet deze topic op opgelost.

Hoi shalhevet,

Ik heb al enorm veel hulp gehad van dit forum het is ook eens leuk om iemand anders te helpen:thumb:

mvg

gast0660

gast0660,

Ja, ik ben erg enthousiast over deze forum. Heb het al paar jaar geleden ontdekt en sinds dan is het mijn eerste adres voor Excel problemen.

Ik probeer altijd erg professionele, makkelijk in gebruik Excel bestanden te maken maar heb niet altijd de kennis die daarvoor nodig is. Ben daarom ook erg blij met iedereen die hier de tijd en moeite neemt om anderen te helpen.

Ik heb al veel geleerd van mensen hier maar helaas heb ik nog geen vraag gezien waar ik zelf het antwoord op kon geven.

Ben wel erg blij dat jij wel die kans hebt gehad nu... het is een fijn gevoel hè?

Nogmaals hartelijk dank :-)

Ad Becude,

Mijn excuus. je hebt helemaal gelijk. Ik heb zelf iets verkeerd gedaan blijkbaar waardoor het niet had gewerkt, maar wat?? zou ik niet weten.

Echter, ik heb een conflict nu tussen twee regels. In kolom L heb ik al een voorwaardelijke opmaak die de cellen rood kleurt als factuur ouder is dan 14 dagen. in dit geval werkt dus alleen de eerste regel en de tweede regel (om de tekst wit te maken als een vinkje in kolom M staat) werkt niet meer.

Ik moet dus de twee formules combineren met een ALS DAN formule (denk ik :o) maar weet niet hoe.

De formule om de cel rood te maken is:

=$L4>0

shalhevet,
De opmaak van Ad werkt wel. je moet in de voorwaardelijke opmaak het vinkje aanzetten 'stoppen indien waar'

Plongske,

Dat klopt, dat werkt wel maar niet samen met de andere voorwaardelijke opmaak. Mijn vraag is dan hoe kan ik ervoor zorgen dat de eerste regel geldt maar dat de tweede regel deze overschrijft indien waar.

Dus als een factuur ouder is dan 14 dagen cel rood kleuren maar als factuur na 21 dagen betaald is wordt de cel weer wit en de tekst ook (zodat de cel leeg lijkt te zijn).

ja, ik snap het niet. In jouw bestand werkt het prima, in mijn bestand wil het niet werken. Ik heb dan gewoon de twee kolommen gekopieerd van jouw bestand naar de mijne en nu werkt het prima.

Hartelijk dank :-)

Ik zet deze topic op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan