• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst wordt tussen aanhalingstekens gezet !?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Ik heb een document op hyves staan waarin ik dagelijks stukjes tekst moet vervangen.
Deze stukjes tekst staan in een excelbestand met diverse werkbladen.
Wanneer ik de tekst kopieer uit het excelbestand en plak in het hyvesdocument wordt deze op hyves steeds tussen aanhalingstekens gezet. Dit gebeurt echter niet wanneer ik iets uit een worddocument kopieer.

Weet iemand waarom dit gebeurt? En hoe ik dit kan voorkomen?

Ik gebruik excel uit Office XP.

Vriendelijke groet
Marij

Hoi,

Nee, dat kan je niet voorkomen.
Het feit dat die tekst in Excel 2002 (XP) tussen aanhalingstekens staat betekent voor Excel dat het niet om formules of getallen (waarden) gaat, maar om tekst.
Er is maar één oplossing: nadat je geplakt hebt hierna die aanhalingstekens verwijderen.

Het feit dat die tekst in Excel 2002 (XP) tussen aanhalingstekens staat

In excel heb ik de tekst NIET tussen aanhalingstekens staan !!
Die komen pas tevoorschijn als ik deze in hyves heb geplakt.

Ook is het zo dat ik NIET ALTIJD aanhalingstekens krijg.
Meestal wel, maar soms ook niet.

Hoe is dat dan te verklaren?

vr.gr. Marij

Dan is dit geen Excel probleem, maar een Hyves probleem. Toch?

En wat is de inhoud van de cellen die je kopieert als er aanhalingstekens komen, en wat als die er niet komen? Is het in het laatste geval een getal dat je kopieert?

Hoi,

Als je verder in Excel geen aanhalingstekens gebruikst (in formules ofzo) dan kan je het volgende proberen:

Selecteer het hele werkblad.
Menu: Bewerken > Vervangen
" (aanhalingstekens) door 'niks'

Als je wél formules hebt met aanhalingstekens moet je eerst de cellen; bereiken; kolommen of rijen eerst selecteren waarin tekst staat.

Laatst bewerkt:
Dan is dit geen Excel probleem, maar een Hyves probleem. Toch?

En wat is de inhoud van de cellen die je kopieert als er aanhalingstekens komen, en wat als die er niet komen? Is het in het laatste geval een getal dat je kopieert?

Ik heb de vraag al bij hyves neergelegd. Maar volgens hen kan het niet aan hyves liggen.
Het is ook zo dat ik het probleem ALLEEN MAAR krijg bij gekopieerde teksten uit excel.
Niet uit word, niet uit een mail, niet vanaf een website enz.

Het gaat enkel om stukjes tekst. Er komen geen formules voor in bedoeld excel-bestand.
Sommige stukjes tekst bevatten een getal. Het gaat nooit om een getal alleen.

Enkele voorbeelden:

1e)
"KIN-027; 1-MANIK
(Blauwe Magnetische Hand)"

Je ziet meteen dat de aanhalingstekens ook hier bij jullie worden geplaatst. Ze staan NIET in het excelblad !!

2e)
"De vorm wordt vandaag bepaald door synchroniciteit. Wees gegrond, heb een open mind en open je handen om de ‘toevalligheden’ binnen jouw ruimte te ontvangen. Soms kan dat wat opschudding (‘aardbevinkje’) veroorzaken…"

Idem zonder dat er een cijfer in voorkomt.

3e)
Toon 12 staat voor "samen" (samenwerking, ronde tafel, universeel maken - dus voor iedereen toegankelijk) en de Slang voor het zintuiglijk lichaam, dus 12 Slang kan b.v. zijn: samen spelen, samen eten, samenlopen, enz... vul zelf aan, kleur de plaatjes en geniet

Bij deze gebeurt het dus niet !?!
Deze laatste tekst heb ik gekopieerd uit een email. Maar dat is ook zo met het 2e voorbeeld.

vr.gr. Marij

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je verder in Excel geen aanhalingstekens gebruikst (in formules ofzo) dan kan je het volgende proberen:

Selecteer het hele werkblad.
Menu: Bewerken > Vervangen
" (aanhalingstekens) door 'niks'

In de teksten zelf komen WEL aanhalingstekens voor.
Dus dit kan ik niet uitvoeren.

vr.gr. Marij

Kun je niet de boel van Excel naar Word plakken en vervolgens weer van Word naar Hyves?

Kun je niet de boel van Excel naar Word plakken en vervolgens weer van Word naar Hyves?

De teksten komen oorspronkelijk uit een word-bestand. Maar omdat het er zoveel waren, was het heel lastig ze terug te zoeken in dat grote word-document. Daarom ben ik overgestapt naar excel. Daar kan ik tenminste meerdere werkbladen aanmaken in een bestand. En op die manier de verschillende onderdelen gescheiden houden.

Als er geen andere mogelijkheid is met excel zal ik me daar natuurlijk bij moeten neerleggen :)
Dan maar elke keer die aanhalingstekens handmatig weer verwijderen.
Kost alleen nogal wat extra tijd. Want het hyves-document bestaat uit ongeveer 30 A-4 pagina's :(

vr.gr. Marij

Laatst bewerkt:
In Word kan je ook tabellen maken, is dat geen optie? Of werk met referenties binnen het Word bestand, samen met een inhoudsopgave misschien.

Ja, misschien zijn tabellen in een worddocument te overwegen.
Alleen vraag ik me af hoeveel moeite en tijd het kost om de gegevens van excel in die tabellen te plaatsen.
Het excelbestand heeft nl een dertig-tal werkbladen, en verschillende van die werkbladen bestaan uit 260 stukjes tekst (rijen dus).
Zou ik die met één handeling in de tabellen van word kunnen zetten?

Kan ik dan via een inhoudsopgave steeds heel snel de gegevens van een bepaald werkblad terugvinden?

Wat kan ik precies met die "referenties"?

vr.gr. Marij

Laatst bewerkt:
dit is een test regel.

dit is ook een test regel.

dit is ook nog een test regel.

Hier 3 regels die ik uit excel gekopieerd hebt

1. celeigenschap 'algemeen' cel gekopieerd
2. celeigenschap 'tekst' cel gekopieerd.
3. celeigenschap 'tekst' inhoud van de cel gekopieerd.

Ik zie hier geen aanhalingstekens.
Plaats anders eens een stukje van je excel bestand.

Ik heb het bestand geopent met Word 2010 en ik had inderdaad hetzelfde. Ik heb daarna het bestand met OpenOffice.org Calc geopend. Deze kopiëert de tekst zonder aanhalingstekens.
Ik zeg klik.

Code:
Ik heb een document op hyves staan waarin ik dagelijks stukjes tekst moet vervangen.

Dit is alles behalve gewone tekst.
Het zijn linken (url=http://mayakalenders.hyves.nl......)
met daarin ook nog opmaak
Ook het aantal tekens in een cel kan een storende werking hebben.

Ik denk dat dat de oorzaak is want ik heb er ook "last" van'.
Probeer open office anders zoals 5i5 voorstelde.

Code:

Dit is alles behalve gewone tekst.
Het zijn linken (url=http://mayakalenders.hyves.nl......)
met daarin ook nog opmaak .

Oh sorry. Zo zag ik het niet :o
Ik heb een leeg excelbestand genomen, en niets veranderd aan de eigenschappen. De links en opmaakcodes heb ik overgenomen uit het hyvesdocument en gewoon geplakt in excel. Ik nam aan dat het dan standaard voor excel niet meer is dan een aantal letters en cijfers achter elkaar :)

Ik ga straks OpenOffice proberen.

Laatst bewerkt:
OpenOffice is geen succes.
Als ik bijv grotere stukken tekst in een cel wil plaatsen worden maar enkele regels gekopieerd.
Ook het overkopieëren uit het excelbestand gaat niet vlekkeloos.

Misschien is er geen goede oplossing en moet ik me erbij neerleggen dat ik binnen hyves de aanhalingstekens moet blijven weghalen :)

Bedankt voor jullie moeite.
Groetjes Marij

Ik kreeg het verzoek om dit topic op "opgelost" te zetten.
Blijkbaar zie ik iets over het hoofd, want ik kan nergens vinden waar dat mogelijk is.

vr.gr. Marij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan