• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst zoeken in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleen80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2021
Ik ben bezig met een tour de france poule en wil graag dat deze automatisch de score berekend als de namen van de eerste 5 van de etappe zijn ingevoerd. Elke deelnemer heeft een team samengesteld van 10 wielrenners.

Het is de bedoeling dat als de namen van de eerste 5 zijn ingevoerd, automatisch gekeken wordt of deze naam voorkomt in de lijst met wielrenners die de deelnemers hebben doorgegeven. Als.de nummer 1 voorkomt in deze lijst, moet het aantal punten dat je voor de nummer 1 krijgt, worden weergegeven.

Ik krijg dit nog niet voor elkaar, heb wat geprobeerd met vert.zoeken, maar het lukt me nog niet. Wat is de oplossing hiervoor?

Laatst bewerkt:
Welkom.

Plaats s.v.p. een Excel voorbeeldje.

Ik zag het... heb mijn post ook al aangepast.

Nogmaals: plaats s.v.p. een Excel bestandje. Geef eens aan wat je al geprobeerd hebt.

Het zal waarschijnlijk wel iets met VERT.ZOEKEN worden.

Dit is het bestandje. Het gaat er dus om dat er in kolom B de namen van 10 renners komen te staan, vervolgens in kolom D de eerste 5 van de etappe, deze zouden vergeleken moeten worden met de namen in kolom B en vervolgens zou het leuk zijn als er automatisch in kolom E het aantal punten wat er mee verdiend is zou verschijnen.
Ik heb inderdaad al wat geprobeerd met VERT.ZOEKEN in combinatie met ALS, en ook wel wat op internet gevonden wat zou moeten werken maar het wil steeds net niet lukken.

Bijlagen

Probeer deze eens in E2:
Code:
=ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(D2;$B$2:$B$11;0));$B14;0)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan