• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst zoeken in meerdere, gesloten bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Is het mogelijk om een waarde of tekst die ik probeer te zoeken met CTRL+F als ik een bepaald excel-bestand heb geopend ook te zoeken in een andere excel-bestanden die nog gesloten zijn.
Ik heb nl. tussen de 10 en 20 bestanden met dezelfde naam, alleen met een ander jaartal. Het komt vaak voor dat ik iets wil zoeken maar dan weet ik niet in welk bestand dat zal staan. Ik heb bijv. ooit een fiets gekocht en ik wil weten wat die toen gekost heeft. Ik weet dat dit in één van de bestanden moet staan, maar niet in welke. Ik zoek altijd met CTRL+F.

Ik ben benieuwd of dit mogelijk is.

Gr.
Eric

Volgens mij is dit niet mogelijk, je zou ze eventueel wel via een macro kunnen openen en dan zoeken, maar het is simpeler om gewoon de jaartallen per werkblad in een werkmap te stoppen.

Goedemiddag EenTouw,

Bedankt voor de reactie. Dit had ik al gedacht.
Nu is mijn probleem het volgende:
per jaar heb ik een bestand, met daarin ongeveer 10 werkbladen (tabbladen). Dus als ik alle jaartallen zou samenvoegen tot één bestand dan krijg ik wel een heel groot bestand. Is dit geen probleem, een bestand met ongeveer 200 tabbladen. En verder nog als ik dan met CTRL+F bv. ga zoeken op "fiets" zoekt hij dan in alle tabbladen of alleen in het blad dat op dat moment zichtbaar is?

Groeten,
Eric

Google leert me dat het aantal werkbladen afhankelijk is van je geheugen, maar dat zou tegenwoordig niet een heel groot probleem moeten zijn. Je kan wanneer je CTRL + F intoetst een optie selecteren dat je je hele werkmap doorzoekt.

Ik heb het getest. Ik heb een werkmap met 2 werkbladen gemaakt en op allebei een woord gezet. Als ik in Blad1 sta en ik voer via CTRL+F het woord in dat in Blad2 staat dan vindt hij dit niet. Ik heb bij de opties gekozen voor hele Werkmap. Is het hier dan al een kwestie van geheugen?

Wanneer ik zoek op die manier ga ik wel naar een volgend werkblad, en het lijkt me zeer sterk dat je met twee werkbladen al een tekort aan geheugen hebt wanneer er vroeger al standaard 3 werkbladen in een excelmap zaten. Weet je zeker dat je in de hele werkmap zocht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan