Kan iemand mij verder helpen?
Bij de programmatie van een formulier in Access, zou ik graag een ingevuld gegevens (tekst)
omzetten naar diezelfde tekst, doch zonder eventuele spaties.
Als voorbeeld zal ik de term vluchtnummer gebruiken.
Wanneer iemand bvb de vlucht KL 389 naar Curacao wenst te nemen, kan deze vluchtnummer op diverse wijzen worden ingebracht:
kl389 - kl 389 - KL389 - KL 389
Wanneer men naderhand rapporten opvraagt oogt het natuurlijk mooier dat alle vluchtnummers op eenzelfde manier worden weergegeven.
Het omzetten naar Hoofdletters is poepsimpel
Me.Vluchtnummer = UCase(Me.Vluchtnummer)
Het verwijderen van eventuele spaties vooraan en achteraan is eveneens zo opgelost
Me.Vluchtnummer = UCase(Trim(Me.Vluchtnummer))
Voor de eventuele spaties er tussenin zit ik met een probleempje
Er is geen vaste bepaling van het aantal letters of het aantal cijfers.
Zoniet kon men de Left-functie gebruiken, om de tekst te schijden in 2 delen, welke
men daarna aan elkaar kan plakken zonder spaties.
Ik heb reeds een constante bepaald waaraan dient te worden voldaan:
Const AlfabetNumeriek ="abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789"
Het was dus mijn bedoeling een LOOP te laten lopen, welke stopte bij het eerste teken welke niet behoorde tot de constante AlfabetNumeriek; daarna het daaropvolgende teken te verwijderen EN zijn LOOP verder te zetten tot er eventueel nogmaals dient gestopt te worden voor een teken welke niet behoort tot de constante.
Coyote,
Bij de programmatie van een formulier in Access, zou ik graag een ingevuld gegevens (tekst)
omzetten naar diezelfde tekst, doch zonder eventuele spaties.
Als voorbeeld zal ik de term vluchtnummer gebruiken.
Wanneer iemand bvb de vlucht KL 389 naar Curacao wenst te nemen, kan deze vluchtnummer op diverse wijzen worden ingebracht:
kl389 - kl 389 - KL389 - KL 389
Wanneer men naderhand rapporten opvraagt oogt het natuurlijk mooier dat alle vluchtnummers op eenzelfde manier worden weergegeven.
Het omzetten naar Hoofdletters is poepsimpel
Me.Vluchtnummer = UCase(Me.Vluchtnummer)
Het verwijderen van eventuele spaties vooraan en achteraan is eveneens zo opgelost
Me.Vluchtnummer = UCase(Trim(Me.Vluchtnummer))
Voor de eventuele spaties er tussenin zit ik met een probleempje
Er is geen vaste bepaling van het aantal letters of het aantal cijfers.
Zoniet kon men de Left-functie gebruiken, om de tekst te schijden in 2 delen, welke
men daarna aan elkaar kan plakken zonder spaties.
Ik heb reeds een constante bepaald waaraan dient te worden voldaan:
Const AlfabetNumeriek ="abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789"
Het was dus mijn bedoeling een LOOP te laten lopen, welke stopte bij het eerste teken welke niet behoorde tot de constante AlfabetNumeriek; daarna het daaropvolgende teken te verwijderen EN zijn LOOP verder te zetten tot er eventueel nogmaals dient gestopt te worden voor een teken welke niet behoort tot de constante.
Coyote,