tekstbestand inlezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter toflw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

toflw

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
hoi allemaal;
ik heb in autocad vba verschillende gegevens geprogrammeerd van automatisch laden van frezen en lagen anmaken en compensaties en dergelijke. Het werkt allemaal zeer goed maar ik heb één groot probleem dat als er iets gewijzigd moet worden ik telkens naar de vba code moet gaan om dit aan te passen. Nu heb ik vernomen dat er de mogelijkheid bestaat om deze gegevens allemaal in een kladblox als tekst gewoon kan inlezen en zo alleen het tekstdocument aan te passen en dan zou de vbacode mee veranderen.

is er iemand die mij op weg kan helpen of enige voorbeelden in vba kan laten zien zodat ik een idéé heb hoe ik hieraan moet beginnen.

alvast bedankt ...........

thanks
Ludwig

Met VBA een tekstfile inlezen is wel zeker doenbaar, maar moet die tekst van het bestandje dan in de VBA-code zelf komen? Dat lijkt me niet simpel hoor.

VBA bestand

VBA code wordt ergens opgeslagen in tekstbestanden. Als je kunt vinden waar je programma zijn vba-modules opslaat, dan zou je die bestanden met een tekst-editor kunnen aanpassen, of vervangen door een aangepast bestand.

En wat is dan het nadeel om naar VBA te gaan? Dat is toch maar gewoon Excel opstarten (en echte Excellers hebben standaard Excel altijd openstaan ... :D) en dan Alt-F11 drukken en je zit in VBA.

Wigi

beste MDM111

bedankt voor de link maar dat is wel een beetje te moeilijk voor mij.

Ga het wel eens bekijken alvast
thanks

toflw

Het lijkt mij het makkelijkste en elegantste om de gegevens die kennelijk regelmatig veranderen op een Excel-werkblad (tabblad) in te voeren (en te bewaren) en de VBA-code ze daaruit op te laten halen. Staat de code overigens in Excel? Op die manier kun je er makkelijk bij en heb je een goed overzicht van de data.
Groet, Daan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan