Tekstbestand verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo, hoe kan ik met PHP een tekstbestand verzenden met daarin een door PHP gemaakte inhoud? En dat het bestand niet op de server komt te staan.
Ongeveer net zoals het exporteren bij PhpMyAdmin.

Ik hoop dat iemand het weet.

Laatst bewerkt:
jeroendenoot zei:
Hallo, hoe kan ik met PHP een tekstbestand verzenden met daarin een door PHP gemaakte inhoud? En dat het bestand niet op de server komt te staan.
Ongeveer net zoals het exporteren bij PhpMyAdmin.

Ik hoop dat iemand het weet.

Emailsysteem maken waarbij bijlagen mee kunnen verzonden worden...
Dat zal de enige oplossing zijn :-)
De voorwaarde is wel dat je een stream-resource ter beschikking hebt op je server...anders zal dit niet lukken...

Laatst bewerkt:
Huh? Hoe werkt dit dan bij PhpMyAdmin bij Exporteren van de database? Daar gaat het toch ook niet met e-mail...

jeroendenoot zei:
Huh? Hoe werkt dit dan bij PhpMyAdmin bij Exporteren van de database? Daar gaat het toch ook niet met e-mail...

Neen , daar niet...wat jij daar doet is iets OPVRAGEN...wat wil zeggen dat je iets vanop de server naar je computer gaat overzeten...
Wat jij wil doen is iets verzenden (via je website) naar iemand anders...
Of heb ik het verkeerd begrepen ?

Nee dat is niet wat ik wil. Ik wil gewoon dat als de gebruiker op een bepaalde pagina komt, dat er dan een tekstbestand te downloaden komt. (Gewoon het zelfde als bij PhpMyAdmin eigenlijk.)

jeroendenoot zei:
Nee dat is niet wat ik wil. Ik wil gewoon dat als de gebruiker op een bepaalde pagina komt, dat er dan een tekstbestand te downloaden komt. (Gewoon het zelfde als bij PhpMyAdmin eigenlijk.)

En wat voor tekstbestand wil je dan laten downloaden ??
Een een tekstbestand waar de php-code instaat ?

jeroendenoot zei:

En wat voor tekstbestand wil je dan laten downloaden ??
Een een tekstbestand waar de php-code instaat ?
Moet deze automatisch gaan ?

Gewoon, je kent PhpMyAdmin toch wel? Als je daar op Exporteren klikt en je vinkt het vakje Verzenden aan, dan kun je de geëxporteerde code downloaden. Dat is in dat geval een databasebackup, een door PHP gemaakte code dus...
Snap je?

jeroendenoot zei:
Gewoon, je kent PhpMyAdmin toch wel? Als je daar op Exporteren klikt en je vinkt het vakje Verzenden aan, dan kun je de geëxporteerde code downloaden. Dat is in dat geval een databasebackup, een door PHP gemaakte code dus...
Snap je?

Ik denk dat ik het snap...

Klein voorbeeldje....(wat ik denk dat je bedoeld)

Iemand vult wat in , PHP zet het om en daarna kan de persoon het omgezette bestand downloaden.

Is het dat ?

jeroendenoot zei:
Gegevens die uit de database gehaald worden.

Jij wil informatie uit je database doorspelen aan anderen ?
Ik vrees voor jou dat als je wil exporteren uit de database , aan iedereen je pas en user zult moeten geven...
OF
Je kan informatie uit je database opvragen, die in een pop-up (eventueel) laten zien met een button PAGINA OPSLAAN ALS (van die pagina maak je dan een HTML-pagina he)...

Iets anders kan ik niet bedenken....

Laatst bewerkt:
Oké, die tweede optie lijkt me de beste, maar ik weet niet of ik die helemaal goed begrijp.

Bedoel je dat als er op een knop geklikt wordt, dat dan de download start? (Want dat wil ik hebben.)

jeroendenoot zei:
Oké, die tweede optie lijkt me de beste, maar ik weet niet of ik die helemaal goed begrijp.

Bedoel je dat als er op een knop geklikt wordt, dat dan de download start? (Want dat wil ik hebben.)

Neen, ik leg het even uit...

In je databse staan bijvoorbeeld dit:

[highlight]
CREATE TABLE `moderation_queue` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`rooms_id` int(11) NOT NULL default '0',
`user` varchar(64) NOT NULL default '',
`message` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`),
KEY `rooms_id` (`rooms_id`),
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;
[/highlight]

Dan wil jij dat in een TXT bestand doorspelen ( via download ) aan de bezoekers van jou website ?

jeroendenoot zei:
Ja, bijvoorbeeld.

Als je goed met PHP kan werken , is dat toch een simpel iets ?

Je laat de database doorzoeken naar de tabellen die jij wil die moeten gedownload worden...geef de opdracht aan je server dat ie die gegevens opslaat in een TXT-bestand en klaarzet om te downloaden bij de volgende pagina...

Lijkt me toch niet zo heel moeilijk ?

Nee dat niet, maar ik wil dat de bezoekers ook nog op dezelfde pagina als de downloadknop staat nog dingen kunnen kiezen (als voorbeeld welke tabel of zo) en het bestand moet niet opgeslagen worden op de websiteruimte.
Dat kan toch ook? (Bij PhpMyAdmin i.i.g. wel. :))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan