• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstdatums met variabele lengte overzetten naar een exceldatum?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kruzeman

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Hey Gasten!

Ik heb het volgende probleem ik zit nog met een oude exact programma (dont ask) en deze exporteerde de datums nogal ongelukkig.
Bijvoorbeeld

2072010 = 02-07-2010
12072010 = 12-07-2010
etc

Zoals je ziet , elke keer dat het de 1 t/m 9 is laat hij de 0 hiervoor weg. Zodoende is het niet een vast aantal tekens en kan ik gelijk alle =LINKS en =RECHTS formules de deur uitgooien. Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Ik wil het namelijk gebruiken om de openstaande dagen van een factuur te berekenen.

Gelijk mijn 2 vraag :D Kan ik uit een reeks informatie een selectie maken van : Laat van klant nummer x de factuur met de hoogst openstaande dagen. Kortom als een klant 5 fakturen open heeft staan wil ik de oudste zien.

Bedankt!

gr

Kun je verder met deze oplossing wat betreft de datum omzetting?

Bijlagen

Ik denk dat je vergeten ben om de vraag als opgelost te zetten.:thumb:

Code:
=als(lengte(a1)=7;links(a1;1)&"/"&deel(a1;2;2)&"/"&rechts(a1;4);links(a1;2)&"/"&deel(a1;3;2)&"/"&rechts(a1;4))

Joske

:o blijkbaar een beetje aan de late kant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan