• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

teksten tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Ik wil cellen kunnen tellen die de opmerking hebben "Beëindigd". Wanneer C2 een andere status heeft dan Beëindigd dan wel kolom F optellen. Hoe kan ik dat bereiken? Dank alvast voor de hulp

Bijlagen

@susanthuis.

Ik vind het erg jammer dat je alleen de vragenknop kan vinden en niet de reageerknop. ;)
Dan is Susan helaas niet thuis.

haha, die knop kan ik echt wel vinden! En ik ben wel thuis, alleen moet wat vaker mijn post openen! Zeker van helpmij!!

In mijn optiek een beetje onbegrijpelijk bestandje. Waarom zijn de kolommen A,B en E leeg? Welke relatie is er tussen de kolommen C, D en F? Waarom staat er in kolom D een datumwaarde als tekst opgemaakt? En wat moet er geteld worden? 'En daarna de sommatie zoals C13 tm C18' lijkt mij weinig aan op te tellen!

Misschien te kort door de bocht?
PHP:
=AANTALARG(C2:C7)-AANTAL.ALS(C2:C7;"Beëindigd")

Dankjewel voor de herkansing:D: Het overzicht wisselt maandelijks. Ik zou niet willen vastpinnen aan een vast bereik. Contracten die een status "Beëindigd" hebben, moeten worden overgeslagen. Het gaat mij om het aantal contractmanagers. In dit geval kom ik uit op een resultaat van 3

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan