• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstgrootte wijzigen in een selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Serafijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Hallo mensen,

Ik ben bezig met het maken van een excel-bestand waarin ik gebruik maak van selectievakjes. Nu heb ik alleen het probleem dat ik de lettergrootte van de selectievakjes te klein vind. Na lang zoeken heb ik nog geen manier gevonden om deze op een makkelijke manier te wijzigen.

Ik gebruik geen programmacodes voor eventuele verwijzingen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...Ik heb de diverse excel/selectievakje topics al nagelopen maar mijn vraag komt daar niet echt terug.

PS. Ik ben ook geen grote held met programmeertaal...

Ik neem aan, dat je de tekst naast het selectievakje bedoelt. (CheckBox)

Rechtsklikken op het selectievakje en eigenschappen weergeven.
Bij lettertype (font) verschijnt na selectie een vierkantje met puntjes
Klik daarop en pas lettertype en grootte aan.

Mvg

Piet

Ik maak gebruik van de werkbalk formulieren om een selectievakje te plaatsen. Daarmee maakt excel automatisch een checkbox. Als ik rechtsklik op de checkbox dan krijg ik alleen een rolldown menu met: knippen plakken etc...ik kan geen eigenschappen aanklikken. Het enige wat er op lijkt is "besturingselement opmaken".

Ik denk dat ik zie waar mijn fout zat. Ik heb selectievakjes via de werkbalk formulieren gemaakt en niet via de werkset besturingselementen. Back to the drawing board dus.

In ieder geval bedankt. De post heeft mijn grijze massa aan het werk gezet...

Dat stelt wel mijn 2e vraag aan de orde: ik heb een stuk of 40 formulier-selectievakjes...is er een snelle manier om deze te vervangen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan