• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstinvoer laden in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

MelvinV

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Beste,

Ik heb een Excel document gemaakt waarbij op het eerste tabblad alle supermarkten uit Europa staan. Alle overige kolommen worden gebruikt voor de specificaties van de betreffende supermarkten. Dit is het 'master-tabblad'.

Het tweede tabblad dient te fungeren als invoerveld op basis van verschillende selecties. Met andere woorden; middels een dropdown kies je een land en vervolgens zie je automatisch welke supermarkten er in het betreffende land aanwezig zijn.
Nu wil ik dat als je een comment plaatst achter de supermarkt dat deze cel automatisch geladen wordt in het totaaloverzicht. Zo heb ik dus het totaaloverzicht van alle supermarkten met de ingevoerde gegevens en de accountmanager ziet alleen zijn supermarkten.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om een unieke comment te plaatsen achter de supermarkt, want deze wordt vast in de cel gezet waardoor hij ook zichtbaar is als je een andere land kiest.

Hopelijk is het een beetje duidelijk en kan iemand hier bij helpen.

Alvast bedankt,
Melvin

Bijlagen

Beste Cobbe,

Dank voor je bericht. Echter lost dit het probleem nog niet op, want het gaat om de waarde die je invoert op het tweede tabblad. Als je een comment plaatst achter een supermarkt en vervolgens van land wisselt middels de dropdown (C4) dan staat de comment opeens bij een andere supermarkt.

Het vervolgens ophalen van de comments in het eerste tabblad moet uiteindelijk niet het probleem zijn.

Alvast bedankt,
Melvin

Hi Cobbe,

Volgens mij gaan we langs elkaar heen, want de comment blijft staan in cel O6 als ik vervolgens een ander land kies.
Om even exact dezelfde handelingen te doen:
- Selecteer Nederland in cel C4 op het tweede tabblad
- Plaats een comment achter Albert Heijn
- Selecteer vervolgens een ander land in C4 (bijv. België) --> resultaat is dat de comment die geplaatst was bij Albert Heijn nu bij een andere Belgische retailer staat.

Zou je nog eens kunnen kijken?

Ja dat klopt.
Zeer vreemd, ik zie het niet direct.
Zal nog wel wat zoeken om de oorzaak te vinden.

De gegevens worden dmv formules uit het eerste blad gehaald er is dus geen relatie tussen de rijen. Hierdoor kan het op deze manier niet. Het commentaar komt dus niet achter de accountmanager te staan maar staat steeds in rij 6.

Laatst bewerkt:
Beste VenA, is er geen andere oplossing om invoervelden te creëren die gekoppeld worden? Dus dat een accountmanager een lijstje met klanten te zien krijgt op basis van een dropdown en vervolgens achter de klanten een comment kan plaatsen welke ik in het totaaloverzicht terug kan zien?

Waarom gebruik je geen filter in het twee blad i.p.v. formules.
Desnoods met Vba.

Hoewel ik mijn bedenkingen heb over de hele opzet. Data leg je vast in één tabel en daar muteer je ook in. Gezien de nummering van van de tabellen gebruik je er of heel veel of deze heb je bewust aangepast naar een bepaalde logica. Wat het meest bijzonder is dat er nergens een kolom accountmanager te vinden is.

Het desnoods gedeelte van HSV heb ik in het bestand gezet.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim c00, c01
If Not Intersect(Target, ListObjects(1).DataBodyRange.Columns(14)) Is Nothing And Target.Count = 1 Then
    With Application
        .EnableEvents = False
         c01 = Target.Value
        .Undo
        c00 = Target.Formula
        Sheets("Totaaloverzicht").ListObjects(1).DataBodyRange.Columns(6).Find(Target.Offset(, -9), , xlValues, xlWhole).Offset(, 9) = c01
        Target.Formula = c00
        .EnableEvents = True
    End With
End If
End Sub

Bijlagen

Excuus voor de late reactie, maar ik heb het inmiddels opgelost. Dank voor jullie hulp!

En deze oplossing ga je ongetwijfeld nog met ons delen. Anders heeft de zoekfunctie van dit forum weinig nut voor anderen die met een soortgelijke vraag zitten.

Absoluut! Maar ik werk nu met jouw bestand dus dat is mijn oplossing :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan