tekstkleur aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Ik wil bij uitgaande mail de vakken aan,cc,bcc en onderwerp een andere kleur meegeven.
Iemand enig idee hoe dit zou moeten. Office 2007

Laatst bewerkt:
Ik kan je wel een beetje in de goede richting sturen maar verder dan dat kom ik ook niet.
Ik weet waar het zit maar niet precies hoe het werkt.

Extra>>Formulieren>>Formulier ontwerpen
Hier kun je verschillende formulieren aanmaken/aanpassen en de verschillende velden een andere kleur geven.
Deze zou je vervolgens moeten opslaan/publiceren waarna je hem vervolgens kunt gebruiken.

Groeten Marcel

Maar waarom je een kermis van het standaard formulier zou willen maken, ontgaat mij eerlijk gezegd. Nuttig? Nauwelijks. Verhoogt het de productiviteit? Niet. Ziet het er mooier uit? Twijfelachtig. Kost het je zinloze tijd? Eg wel :)

Hallo Marcel

Jouw optie had ik al uitgeprobeerd maar werkt niet
Het gaat erom als een email ontvanger een mail van mij binnenkrijgt in zijn postvak in "vandaag/onderwerp/ontvangen en grootte" bv in blauw te zien zijn.
Op de een of andere manier moet dit kunnen
Ik krijg wel eens mail binnen met niet de standaard zwarte kleur maar zijn voornoemde onderwerpen rood

Als je mogelijk nog een idee hebt ??

Groetjes
Jos

Is sterk afhankelijk welke client de ontvanger gebruikt.
Je kunt je mail zo mooi opmaken als je zelf wilt maar de ontvanger kiest zelf hoe hij weergegeven wordt.

Groeten Marcel

Dat is me helemaal duidelijk echter,

Ik heb gewoon standaard office 2007 en ik krijg van een bepaald persoon altijd, in eerdere reactie, zijn gegevens in het blauw binnen.in voornoemde velden
Zijn naam is blauw en ook onderwerp, ontvangen en grootte van het bericht
Aan mijn instellingen is niets veranderd, gewoon standaard

Groetjes
Jos

Stuur eens een screenshotje als je wilt want volgens mok is dat niet mogelijk.

Groeten Marcel

Ik heb het idee dat ie blauw gekleurd wordt door een instelling in jouw outlook.
Ik heb bij mezelf zitten experimenteren maar ik krijg het niet voor elkaar.
Screenshot is ook een beetje te wazig, ik kan het net zien, ben wel benieuwd als het bericht naar iemand anders wordt gestuurd of ie dan ook blauw is.

Groeten Marcel

Wat ik zie is inderdaad een instelling in Outlook. Je kunt als ontvanger bepaalde weergaven maken voor bepaalde typen mails. Zo kun je een regel maken voor mails waar een bepaald woord in zit, zodat die opvallen, en regels voor bepaalde afzenders. Maar dat heeft allemaal niks te maken met het aanpassen van velden, waar je het in eerste instantie over had, en dat via het ontwerpen en publiceren van eigen formulieren gaat. Maar je plaatje is inderdaad behoorlijk klein om te kunnen bevestigen wat ik nu denk.

Hallo Octafisch

Bedankt voor het meedenken

Ik heb nog eens gekeken bij categoriseren maar daar staat ook niets, voor zover ik kan zien, ingesteld
Mocht je nog een idee hebben dan hoor ik het graag
Probleem zal inderdaad toch wel ergens in outlook zitten
Heb e.a.a. nog even getest op mijn desktop en daar komen de berichten wel in gewone zwarte kleur binnen

Ik ben blij dat je nu zelf ook ziet dat het een instelling in Outlook is.

Groeten Marcel

Nu TS nog vertellen waar hij het zoeken moet. Marcel weet dat ook niet helemaal te vinden:)
Ik weet waar het zit maar niet precies hoe het werkt.
Eigenlijk is het simpel, en vergelijkbaar met Excel (Voorwaardelijke opmaak). Je moet in het menu <Beeld> de optie <Huidige weergave aanpassen> kiezen, die wijzigen en dan zie je bij <Geavanceerde instellingen> de knop <Voorwaardelijke opmaak>. Hier kun je op basis van allerlei variabelen een opmaak vastleggen voor verschillende mails.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan