• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstkleur optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ggul55

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Ik heb een probleem. Ik wil nl. een reeks van kleuren optellen. Deze cellen hebben een voorwaardelijke opmaak (middels macro's). Hoe krijg ik voor elkaar. Ter illustratie:

Werknemer ma di wo do vrij
xxxxxxxxxx 5 2 3 2 1

En dan wil ik de cellen met deze kleuren kunnen optellen. Ik hoor graag van jullie. Heb aardig wat websites en codes geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

Alvast bedankt.

plaats een voorbeeld bestand
in jou uitleg zeg je nu niks anders dan tel 1 2 3 4 5 bij elkaar op
of zijn er ook andere kleuren?

In dit voorbeeld werkt een werknemer op maandag 5 uur (kleur zwart) op dinsdag heeft hij vrij (kleur rood). Op woensdag werkt hij weer. Donderdag is hij ziek (groen). En vrijdag weer aan het werk. Ik wil dan een totaal aan het eind van de regel met gewerkt 9 uur, vrij 2 uur en ziek 2 uur. Is dit mogelijk? Ik gebuik zelf excel 2010. Ik heb wel functies gevonden via vb met tekstkleur. Maar krijgt dit niet werkend en ik wil een een som van de kleur functie hebben. Kunnen jullie mij hierbij helpen. Heel veel dank alvast.

Waarom geef je geen voorbeeld mee?
Als we zo, op basis van wat je nu hebt gepost, een oplossing aanreiken blijven we overentweer posten.

Ja dat zou eventueel kunnen maar zie niet in waarom. :)
Je kan het (uitgeklede) bestand toch hier posten en als het te groot is kan je het hier stallen:

http://www.mijnbestand.nl/

Ik heb voor u een functie geschreven maar dat loopt geheid mis met die kleuringen.
Want je kan enkel tellen als je precies dezelfde kleuren toepast en het werkt niet met Voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

@ Cobbe

TS heeft zich verkeerdelijk uitgedrukt want de kleuren worden wel degelijk toegekend door macro's. Aan de vier vierkanten zijn macro's toegewezen, waarom ze niet meegestuurd zijn met het voorbeeldbestand mag Joost weten (en TS ook).
Jouw functies zullen dus wel degelijk werken in het voorbeeldbestand.:thumb:

@ ggul55

Als je de macro's meegestuurd had kan het optellen meer dan waarschijnlijk gëintegreerd worden in deze en heb je de aparte functies niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan