• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekstopmaak verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Wanneer er tekst staat in een cel kan ik daar de opmaak van wijzigen. Wanneer ik echter de inhoud van zo'n cel middels een celverwijzing in een andere cel wil tonen, dan wordt de toegevoegde opmaak weggelaten. Hoe kan ik er voor zorgen dat de tekstopmaak identiek wordt?

Beste Henk48 ;)

Eerst de celverwijzing doen, daarna de cel kopiëren, speciaal plakken, opmaak aanvinken en op OK klikken.

Groetjes Danny. :thumb:

Dat klopt zolang alle tekst hetzelfde is opgemaakt. Als een deel anders is opgemaakt met superschrift bijv. m2 dan lukt het niet.

Beste Henk48 ;)

Waarom gaat dit niet ? :confused:

Zet in A1 M² daarna zet je in B1 =A1.
Selecteer A1 kopiëren ga naar cel B1 rechtermuisklik speciaal plakken en vink opmaak aan en klik op OK.

In de bijlage zie je dat slechts delen van de opmaak worden overgenomen.

Bijlagen

Beste Henk48 ;)

Als je tekst 2 verschillende kleuren geeft, dan gaat het inderdaad niet.
Misschien met een VBA code.
Wat betreft de superscript, gebruik de 2 boven de TAB toets.

Het maakt niet uit welke cijfers ik gebruik: van het numerieke toetsenbord of van boven de letters. Ook als ik een deel van de tekst binnen een cel een andere grootte geef of kleur, wordt dit niet overgenomen.
Moet er misschien ergens een optie aangevinkt staan die bij bij uit staat?

Opmaak kopieeren

Code:
na kopieeren de cel verlaten door
op de ENTER toets te drukken,
dus niet met de muis of TAB toets

PLR
Code:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat maakt helemaal niets uit. Bovendien gebruik je in het voorbeeld niet een cel met een verwijzing.
Dus nogmaals: hoe krijg ik de opmaak van kolom A precies hetzelfde in kolom B?
Wanneer ik de opmaak kopieer naar een cel met een verwijzing, krijg ik het resultaat wat nu in kolom B staat.

Bijlagen

Met kopieeren en plakken lukt het vlgns mij niet.

Is dit misschien iets:

Een gewone verwijzing maken (eventueel) met daarover geprojecteerd een plaatje via de camera functie
Het plaatje veranderd zodra je de cel veranderd.

http://www.zowerktexcel.nl/bewerken/het-gebruik-van-de-camera-in-excel/

Ik kan helaas geen bestandje uploaden want ingepakt is hij nog groter dan 200KB

Dat plaatje met die camera functie kende ik niet en kan ik in de toekomst zeker gebruiken. Het plaatje wordt over de cel geprojecteerd. Is voor mijn huidige probleem geen oplossing omdat ik in de cel een voorwaarde heb staan wanneer de inhoud getoond moet worden.
Dus in cel bijv. A1 staat een tekst met opmaak (met superschrift). Als er aan een bepaalde voorwaarde wordt voldaan, moet de inhoud van cel A1 getoond worden in bijv. D15 maar dan met dezelfde opmaak.

Standaard zit de camera niet in het menu: Klik in het gebied van de werkbalk op de rechtermuisknop => Aanpassen -> Opdrachten -> En dan kies je voor de categorie Extra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan