• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstvak in excel die altijd in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Is het mogelijk om in een Excel een tekstvak te hebben die altijd in beeld blijft staan.

Een tekstvak in de bovenste regel waarbij de bovenste regel geblokkeerd is dat werkt helaas niet.
Dan is het namelijk zo dat alleen de eerste tekstregel in het tekstvak zichtbaar blijft.

Ik ben op zoek naar een tekstvak met een instructie die altijd in beeld kan blijven staan ongeacht hoeveel regels iemand naar beneden scrollt.
Ik hoor graag of iemand daar een oplossing voor heeft.

Functie titels blokkeren en rij 1 vast zetten,
Als er meerdere regels tekst in regel 1 staan zet je bij celeigenschappen de terugloop aan.

Hallo Niels,

Bedankt voor je reactie.
Als ik dat doe en ik heb in regel 1 bijvoorbeeld 27 instructiepunten dan is dat het grootste gedeelte van mijn scherm al vol.
Daarom dat ik het bijvoorbeeld in een tekstvak wil die dan niet breed is zodat het instructietekstvak altijd rechts in beeld blijft staan.
Links in beeld hou je dan gewoon je Excel over waar je de invoervelden hebt.

Wellicht is het niet mogelijk wat ik wil?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan