Tekstvak maximum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lolletje

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2008
Hoi,

In mijn database heb ik een formulier waar je een bestelling kunt plaatsen. Er is een tekstvak waarin je het aantal in kan vullen van het product dat je wilt bestellen. Is het mogelijk hier een maximum voor in te stellen? Dat er niks hoger ingevuld kan worden dan de voorraad (die in de database staat).

Alvast bedankt,

Eric

Je kunt een actie aan het tekstvak hangen, die in de tabel met een DLookup de waarde van het voorraadveld ophaalt, en vervolgens de ingevoerde waarde vergelijkt met de voorraad waarde. Afhankelijk van de vergelijking laat je het veld dan staan, of maak je het leeg en geef me met een Msgbox aan wat de maximale waarde mag zijn.
Om dit voor te zijn, kun je overigens ook een tekstvak maken bij het invoervak waar je deze waarde al in zet, met als bijschrift dat je geen hoger getal mag invoeren.
Als de waarde al op het formulier staat in een tekstvak, kun je dat tekstvak vervolgens gebruiken voor de check of de waarde ook inderdaad klopt.

Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie!
Maar hoe begin ik met het maken van de bijbehorende code? Met visual basic in acces heb ik nog geen ervaring.

Groetjes,

Eric

Ik maak vanavond wel een voorbeeldje. Zegt (als het goed is...) meer dan duizend woorden. Toch?

Na zelf wat proberen is er iets uitgekomen:

Code:
Private Sub Aantal_AfterUpdate()

Dim Voorraad
Dim Aantal

Voorraad = DLookup("[Voorraad]", "Productgegevens", _
                        "[Artikelnummer] = forms!kopieervan.Product")

Aantal = Forms!kopieervan.Aantal

If Aantal > Voorraad Then

MsgBox " Teveel! "
    Forms!kopieervan.Aantal = ""
    Aantal = ""

Else

End If

End Sub

Het werkt helaas niet, maar mijns inziens klopt de code.

Heeft iemand een oplossing?

Eric

Er zit in ieder geval een foutje in de DLookup:

Voorraad = DLookup("[Voorraad]", "Productgegevens", "[Artikelnummer] = "forms![kopieervan].[Product])

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan