• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstvak plaatsen in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat lukte mij wel. Wat echter niet lukte is het plaatsen van een tekstvak op (lees: lichtjes boven) de stippelijn(en).
Als ik onder het tabblad 'ontwikkelaars' naar 'invoegen' - 'formulierbesturingselementen' ga en dan op 'tekstvak' wil klikken, gaat dat niet. Het vakje is lichtgrijs en kan niet aangeklikt worden. Zie hieronder. Waarom?

Knipsel.jpg

PS. Deze formulieren worden door de techniekers met de hand ingevuld. Ik wil ze graag via tekstvakken (in excel) ingeven.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Deze formulieren worden door de techniekers met de hand ingevuld. Ik wil ze graag via tekstvakken (in excel) ingeven.
Wat wil je exact bereiken? Techniekers die het rechtstreeks in excel invullen ipv met de hand?
Met wat meer uitleg maak ik wel een voorzetje

Hoi,
Wat wil je exact bereiken? Techniekers die het rechtstreeks in excel invullen ipv met de hand?
Met wat meer uitleg maak ik wel een voorzetje

De formulieren worden afgeprint en meegegeven met de techniekers.
Ze vullen deze in en brengen ze nadien terug op kantoor.
Ik moet ze ingeven in excel om ze dan op onze server op te slaan.
Snap je?

Hoi,
Ok, Ik snap het, de technieker doen krabbel krabbel en nadien ga je die ingeven in excel, waar de hamvraag is natuurlijk naar waar? (overzicht) Of is het de bedoeling dat je gewoon de (manuele) rapportjes hermaakt naar digitale versie?

Als het alleen om het invullen gaat in zo'n blok. Waarom dan niet werken met Merged Cells (samengevoegde cellen)? Zo kan je óók een soort groot tekstvak maken, maar blijf je wel gewoon in je sheet werken. Wat is volgens jou het voordeel van werken met Formulier Tekstboxen?

Hoi,
Ok, Ik snap het, de technieker doen krabbel krabbel en nadien ga je die ingeven in excel, waar de hamvraag is natuurlijk naar waar? (overzicht) Of is het de bedoeling dat je gewoon de (manuele) rapportjes hermaakt naar digitale versie?

Inderdaad!

Als het alleen om het invullen gaat in zo'n blok. Waarom dan niet werken met Merged Cells (samengevoegde cellen)? Zo kan je óók een soort groot tekstvak maken, maar blijf je wel gewoon in je sheet werken. Wat is volgens jou het voordeel van werken met Formulier Tekstboxen?

Eerst en vooral, zoals eerder gezegd: ik ben een leek in Excel. Wat ik eigenlijk wou verwezenlijken (indien mogelijk) is het volgende:
de stippellijn deels behouden. Hiermee bedoel ik: staat er oorspronkelijk: Merk: ................ Dan had ik dit zo gewild dat ik het merk invul en dat de overblijvende stippellijn gewoon verderloopt. Bv. Merk: Mitsubishi...........
Begrijp je wat ik bedoel? Zo blijft het formulier digitaal hetzelfde karakter behouden.

Hoi,
Het is hier al de hele dag regenweer, dus maar wat aan het prutsen geweest.
Kijk eens of je hier wat mee kan.
In bijlage
Bekijk bijlage 270819

Erg bedankt. Maar dat is eigenlijk niet wat ik wens (zie vorige quote).
Dan de vraag: wat is de bedoeling van die knop "invullen"? Hoe 'activeer' ik dit? Herinner u: ik ben een leek in excel :confused:

Alvast bedankt :thumb:! Begrijp me niet verkeerd :)

Herinner u: ik ben een leek in excel

Welgemeend advies: volg dan eerst eens een basiscursus Excel (doe je met autorijden toch ook ?)

Een poging tot uitleg
Dit is een excelbestand met macro's, dus moet je zorgen dat de de macro's zijn ingeschakeld.
Druk daarna op de knop invullen en er komt een invulformulier.Daar kan je netjes alle gegevens invullen. Als je klaar bent druk je in het formulier op de knop invullen en je excelblad wordt ingevuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan