tekstvak vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

homemedia

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Is er een mogelijkheid om de positie van een tekstvak vast te zetten in een document ?
De tekst zou wel aanpasbaar moeten zijn.

Rik

Klik rechts op het vak, tekstvak opmaken, daarna geavanceerd en tot slot onderin het vinkje zetten bij 'anker vergrendelen'.

Heb dit reeds geprobeerd, maar kan nog altijd het tekstvak verplaatsen. Ik heb ook de instelling hoogte/breedte behouden ingeschakeld, maar dit werkt ook niet. Ik gebruik office 2010 in windows 7.

Oeps, ik gebruik Word 2007.

Ik post zo een bestandje met een vergrendeld vak. Kijk svp eens wat Word 2010 ermee doet.

Komt 'ie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kan het gewoon verplaatsen, heb het ondertussen eens in word 2007 geprobeerd, en kan het ook gewoon verplaatsen. (selecteren en slepen)

Dan begreep ik je vraag verkeerd, sorry.
Idd. selecteren en dan verplaatsen is (altijd) mogelijk, tenzij je het document beveiligt tegen bewerken. Ik dacht je je bedoelde een tekstvak zodanig te plaatsen dat het typen van tekst en / of het gebruik van de Entertoets geen invloed zou hebben op de positie van het tekstvak, want dat doet het ankertje namelijk wel, het fixeert het vak.

Als je die tekstbewerkingsmogelijkheid zou laten schieten, dan is het binnen Word opslaan 'als' .pdf wellicht een optie?

Laatst bewerkt:
Bedoeling is om een 'gestandaardiseerd' rapport te kunnen maken de een aantal invulvakken op een vaste plaats.

Dan kun je denk ik beter met Formuliervelden werken. Die zet je dan in een tabel, zodat je de posities goed kunt fixeren. Door secties aan te brengen kun je (delen van) het document dan beveiligen, zodat de gebruiker vaste informatie invult via de formuliervelden (in het beveiligde deel) en vrije tekst in de niet-beveiligde secties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan