• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasMan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2002
Hallo,

Ik wil, d.m.v. een macro, dat een bepaalde range (a1:a15) wordt gekopieerd
naar een tekstvak. Dit wil niet...... Als ik het handmatig doe dan zit de
fout in de tekstvak. Als ik deze dan selecteer dan kan ik het gekopieerde
niet plakken. Deze functie is dan uitgeschakeld. (?)

Het mooiste zal zijn dat de macro alleen de range selecteert en kopieert en
dat ik daarna de tekstvak selecteert en daarna op plakken druk.... maar alles
automatisch zal nog mooier zijn. Wie kan mij helpen?

BasMan

Kun je globaal uitlegggen wat je wilt? (in plaats van meteen over a1:a15 te beginnen)

Heb je het over Excel..? En over wat voor 'tekstvak' heb je het?

Wij moeten elke dag een rapportage maken op het werk. Nu heb ik d.m.v. een userform e.d. de rapportage in principe helemaal klaar, (in de userform kunnen ze aanklikken wat ze hebben gedaan in bepaalde situaties) Deze gegevens worden in de cellen a1 tot en met a15 gezet. Nu ga ik dit kopieren en wil dit in de "echte" rapportage zetten. Deze werkt met een textbox, als ik deze gegevens selecteer en druk ik daarna op copy. Dit gaat goed, maar selecteer ik daarna de textbox (onder drawing) dan kan ik de gegevens niet plakken. That's the problem!

Voorbeeldje

In het excel documentje is het misschien beter te begrijpen.

Bijlagen

Ik heb wel een omslachtige manier ondekt hoe het wel lukt:

Je kopieerd die cellen.. gaat naar kladblok en gaat het daar plakken, dat werkt prima.. vervolgens ga je ze in kladblok OPNIEUW kopieren en daarna plakken in het tekstvak in het excel document :)

Maarja dit is niet echt handig voor een dagelijkse handeling.. ik zal nog wel even prutsen.. als ik iets handigers ondek daar hoor je het wel.

MethinX,

Ik heb een manier gevonden hoe dit werkt! Ik zet eerst alle gegevens op het clipboard en selecteer daarna de textbox om daarna paste in te drukken op het clipboard dan wil het wel, maar als jij een gemakkelijker manier hebt dan hoor ik dat graag. Voorbeeldje heb ik meegestuurt.

Mvg

BasMan

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan