• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstveld omzetten naar datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Girt04

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2018
Berichten
11
Hallo,

Ik probeer een MS Project export in Excel bruikbaar te maken om in een ander systeem te importeren. Het probleem is de MS Projects de velden alleen kan vullen met tekst en dat deze tekst in Excel, voor zover ik weet, aan te passen. Dingen die ik geprobeerd heb zijn: format aanpassen en opsplitsen tekst met links en rechts formule.

Echter ik krijg het niet werkend doordat de lengte van de inhoud afwijkt.

De datum wordt weergegeven als: April 9, 2018 8:00 AM
Ik heb nodig 09-04-2018 en dat deze de huidige cel overschrijft. Zie in de bijlage een voorbeeld van het bestand.

Bekijk bijlage Voorbeeld tekst naar datum.xlsx

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten Girt04
 
Een optie:
Code:
B2: =DATUM(DEEL(A2;VIND.SPEC(",";A2)+2;4);VERGELIJKEN(LINKS(A2;3);{"Jan";"Feb";"Mar";"Apr";"May";"Jun";"Jul";"Aug";"Sep";"Oct";"Nov";"Dec"};0);DEEL(A2;VIND.SPEC(",";A2)-2;2))
dat deze de huidige cel overschrijft.
Als je hiermee bedoelt dat de waarden in kolom A overschreven moeten worden is er VBA nodig...
 
Laatst bewerkt:
VBA

Code:
Sub SjonR()
    For Each cl In Range("A2:A" & Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
        cl.Value = Mid(cl, InStr(cl, " ") + 1, InStr(cl, ",") - InStr(cl, " ") - 1) & " " & Left(cl, InStr(cl, " ") - 1) & " " & Mid(cl, InStr(cl, ",") + 2, 4)
    Next
End Sub

kolom A wel eerst op tekst zetten ipv datum.
 
Dank je wel AxelCEL!!

Dit is precies wat ik bedoelde en ook zo snel. Hier ga ik het mee redden. Nogmaals bedankt!
 
SjonR ik ga jouw code ook proberen! Dank je wel voor de snelle reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan