Tekstvelden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpaulski

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Hallo,

Graag wil ik 3 tekst velden in de database samen voegen tot 1 veld, wie weet hoe ik dit het beste kan doen? Het liefst direct na het invullen op het formulier

Zelf dacht ik het de onderstaande code te kunnen gebruiken, maar krijg steeds een fout melding

Function MakeNameCompleet()

Dim MakeName As String

MakeName = Nz(Me.tussenvoegsels, " ")
If MakeName = " " Then
MakeName = Nz(Me.roepnaam, " ") And " " And Nz(Me.achternaam, " ")
Else
MakeName = Nz(Me.roepnaam, " ") And " " And Nz(Me.tussenvoegsels, " ") And " " And Nz(Me.achternaam, " ")
End If

Me.txtbox_naam = MakeName

End Function

Alvast bedankt voor je hulp.

Paul

Danny,

Bedankt, soms is het zo simpel dat je het gewoon zelf niet meer ziet.

Paul

Dat noem ik dus met een kanon op een musje schieten.... Het kan een heel stuk simpeler, en vooral: universeler. En wel met deze functie:

Code:
Function NaamCompleet(Roepnaam As String, Achternaam As String, Optional Tussenvoegsel)

If IsNull(Tussenvoegsel) Then
    NaamCompleet = Trim(Roepnaam) & " " & Trim(Achternaam)
Else
    NaamCompleet = Trim(Roepnaam) & " " & Trim(Tussenvoegsel) & " " & Trim(Achternaam)
End If

End Function

Door variabelen mee te geven kun je hem in formulieren, rapporten en queries gebruiken zonder je druk te hoeven maken hoe de velden heten; die geef je namelijk mee in de aanroep.

In een query: Naam: NaamCompleet([Voornaam];[Achternaam];[Tussenvoegsel])
Op een formulier in een tekstvak als Besturingselementbron: =NaamCompleet([Voornaam];[Achternaam];[Tussenvoegsel])

En dan heb je uiteraard nog een formule waarbij je geeneens een functie nodig hebt:

Code:
Naam:[Voornaam] & " " & [Tussenvoegsel] + " " & [Achternaam]

Deze stript uitzichzelf al de dubbele spatie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan