• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekstwaarde zoeken in meerdere sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartcorvers

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
hallo,
ik heb een excelblad met ongeveer 15 sheets. Graag zou ik via een msgbox een zoekfunctie bouwen die in staat is om de ingegeven tekstwaarde te zoeken over al de sheets.
Ook als de zoekwaarde maar overeenkomt met een deel van de tekst in een cel zou deze gevonden moeten worden.
Het is de bedoeling dat ik bij een gevonden waarde andere celwaarden op dezelfde rij kan verzamelen in variabelen die ik na de zoekopdracht in een rapport kan neerschrijven.
ik heb al iets geprobeerd met onderstaande functie maar kom er echt niet uit.

Application.Cells.Find(What:=zoekwaarde, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False, SearchFormat:=False) = True Then
Cells.Activate

In bijlage heb ik een voorbeeld gemaakt wat de bedoeling is. Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Dank bij voorbaat aan de personen die mij kunnen helpen.

En waarom heb je 15 sheets, kan niet alles in een sheet, daarna filter je toch gewoon wat je wil hebben of zien.

Zelfde bedenking als JeanPaul28: waarom 15 sheets, toch niet voor je gezinsuitgaven?
Desondanks toch een poging, zie bijlage. Klik op de rode knop en geef vervolgens de zoekterm "Huur" in.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
alvast bedankt voor jullie inzet. De gebouwde functie in het voorbeeld doet precies wat ik wens.
De reden van de 15 sheets: deze sheets bevatten hoofdonderwerpen in allerhande uitgaven, inkomsten, mededelingen enz...
Op elke sheet staan reeds enkele vastgestelde filters per hoofdonderwerp. Sommige records worden vergeleken met elkaar om een snelle balans op te maken (bv op een bepaald onderwerp worden eerst uitgaven geboekt waarvan nadien inkomsten geboekt worden. )
Indien al de records op 1 sheet zouden staan wordt de lijst te groot. Het bestand bewaart gegevens van verscheidene jaren.
Heel het zootje wordt ingevuld via 1 userform die veranderlijk is aan de vooraf ingestelde filters op de hoofdonderwerpen.

Het enige gebrek was nog een Random zoekfunctie die snel een lijst weergeeft.

Groetjes Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan