• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tel aantal waardes die voorkomen in criteria/voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

anne971

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Ik heb een nuchter stel hersens nodig, ik dacht dit is super simpel maar ik ben er op vast aan het lopen.

Wat wil ik:
ik wil weten hoeveel unieke producten en hoeveel unieke productkleuren er binnen één order nr voorkomt

*verdere doel is dat ik deze informatie op basis van order number verder uitlees in een dashboard

voorbeeld bestand bijgevoegd met de ook het antwoord waar ik naar opzoek ben, maar komen tot het antwoord ho maar.

Na berekening, moet het bestand in 'gedeeld' geplaatst kunnen worden.

dank alvast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Twee verschillende formules in het bestand.

Bijlagen

Harry,

Dank je wel, ik was de juiste kant op aan het denken - maar kreeg het niet werkend. Enorm veel dank dus.

Waar ik gister niet bij na heb gedacht is het volgende: er komen ook letters voor in een productcode. i.p.v. productcode 1800, kan het dus ook AB1800 wezen.
Ik weet dat dit een andere aanpak behoeft, wel met interval en vergelijk - maar weet jij welke ?

Het is bijna dezelfde als in de groene cellen.
Zet onderstaande in E3 en sluit af met Ctrl+Shift+Enter, sleep het daarna naar onderen, daarna naar rechts.
Code:
 =SOM(--(VERGELIJKEN(ALS($A$3:$A$13=$A3;B$3:B$13);ALS($A$3:$A$13=$A3;B$3:B$13);0)=RIJ(B$3:B$13)-2))-1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan