Tel.geheugen overzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter toop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

toop

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik had oo mijn mobiel prepaid. Nu ben ik overgegaan naar een abonnement maar ben mijn contactpersonen kwijt. Moet ik ze allemaal opnieuw erin zetten? Waarschijnlijk met het oude kaartje eerst opslaan, maar hoe doe ik dat?

Dat is niet zo ingewikkeld als dat het misschien lijkt.

Enige dat je moet doen is je oude telefoon koppelen aan een computer (met USB) en software installeren om die telefoon te kunnen backuppen / synchroniseren met Outlook of een dergelijk programma.

Dat eenmaal gedaan, installeer je voor je nieuwe telefoon simcard / provider ook backupsoftware.

Nu hang je je nieuwe telefoon aan de computer en synchroniseer je Outlook met je nieuwe telefoon / simcard / provider.

Da's alles.

wanneer je vorige foon een smartphone was, een google account aanmaken en daarmee ,e adresboek laten synchroniseren.
Wanneer je dan met je nieuwe foon aanmeld bij je Google account krijg je vanzelf alles over gezet.

Was je vorige foon geen smartphone dan je contactpersoon gegevens overzetten/kopieren naar de sim-kaart, vervolgens sim-kaart in nieuwe foon. Vervolgens kan je deze gegevens dan eventueel weer naar het geheugen kopieren/verplaatsen.

Google account aanmaken lukt wel maar hoe laat ik het adresboek daarmee synchroniseren

Je kan ze via je E-Mail naar jezelf sturen endan openen op je nieuwe mobiel en je zal al je contacten weer hebben.
Je kan in een keer alle contacten sellecteren en verzenden via email, succes!

Je kan ook via je computer dit doen. Via je browser inloggen bij gmail, wel zelfde als die je gebruikt op je telefoon. Als je gmail geopent hebt zie je linksboven in het rood Gmail staan, als je daar op klikt zie je oa de optie contacten. Als je die opent zie je een optie "nieuw contactpersoon" staan, als je hier op klikt kun je alles invullen.

Bovenstaande mogelijkheid is een optie om het handmatig te doen mocht je de nummers niet kunnen overzetten met je kaartje, gaat sneller via je pc handmatig dan via de telefoon lijkt me.

Contacten overzetten

Ok. Ga aan de slag. Bedankt.

Je kan ook via je computer dit doen. Via je browser inloggen bij gmail, wel zelfde als die je gebruikt op je telefoon. Als je gmail geopent hebt zie je linksboven in het rood Gmail staan, als je daar op klikt zie je oa de optie contacten. Als je die opent zie je een optie "nieuw contactpersoon" staan, als je hier op klikt kun je alles invullen.

Bovenstaande mogelijkheid is een optie om het handmatig te doen mocht je de nummers niet kunnen overzetten met je kaartje, gaat sneller via je pc handmatig dan via de telefoon lijkt me.

Satshow, bedankt. Ging hartstikke goed

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan