• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tel het aantal cijfers in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerardHdorp

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Hallo,

Het lukt mij maar niet om het volgende te krijgen; ik werk met meer dan 20.000 EAN-13 codes in Excel 2007. Af en toe is er een EAN-13 code die niet uit de nodige 13 cijfers bestaat maar uit meer of minder cijfers.
Deze cellen wil ik zien. Dus ik zoek de formule om het aantal cijfers in een cel te tellen. Dus:

Cel A1 heeft als inhoud "0010027752993" (dit zijn 13 cijfers). Cel B1 geeft dan al waarde "13".
Cel A2 heeft als inhoud "05010027752993" (dit zijn 14 cijfers). Cel B2 geeft dan als waarde "14".
Cel A3 heeft als inhoud "010027752870" (dit zijn 12 cijfers). Cel B3 geeft dan als waarde "12".

Hellup!!!
Alvast bedankt!
Gerard

Laatst bewerkt:
De cellen zullen opgemaakt zijn als tekst neem ik aan. Anders zie je de eerste nullen niet.
Kijk dan eens bij de functie LENGTE(). Die geeft het aantal tekens in een cel.

Kees

In B1:
=LENGTE(A1)

En die trek je dan door naar beneden.

*Botsing met Kees ;)

Beste Edmoor,

De opmaak is standaard, desondanks blijf ik de "0" aan het begin van de EAN code zien. Maarrrrrr, het werkt! Hoe simpel.
Bedankt Edmoor!

Hoi Gerard,

Mooiere oplossing is werken met voorwaardelijke opmaak. Blok je range, Kies Opmaak, vervolgen Voorwaardelijke Opmaak. In plaats van Celwaarde is kies je Formule is en daarnaast zet je =LENGTE(A1)<>13.
Kies voor bij opmaak vervolgens voor Patroon en een rode achtergrond.

Alle cellen met een afwijkende lengte worden nu duidelijk rood gekleurt. Na wijziging verdwijnt de kleur automatisch.

Groet,
Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan