tele 2 of orange??

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppentje

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Hallo, ik ben op zoek naar ander internetabonnement. Ik wil graag een snelheid hebben van 20mb. Dan kom ik al gauw uit op Tele 2 of orange, beide +/- 25 euro p/mnd. Maar heeft er nog iemand gebruikerservaringen, tips oid. Alvast bedankt.

De snelheid is afhankelijk van meerdere factoren zoals oa afstand tot de centrale,bekabeling,overhead etc,dus 20 MB ga je niet halen.Verder zijn die 25 euro ook te weinig dus je zult je eisen beter moeten omschrijven.

wel weet ik dat Orange een erg goeie klanteservice heeft.
van tele2 weet ik niet echt veel.:confused: .

Orange heeft m.i. momenteel de bste papieren.

Enige tijd geleden overwoog ook ik de overstap naar Tele2. I.v.m. een aanwezige huis(telefoon)centrale vooraf gevraagd of dat zou gaan lukken. Ik werd binnen het Tele2 gebouw van het kastje naar de muur doorverbonden en niemand die een uitspraak wenste te doen.

Orange persoonlijk geen ervaring mee, behalve dat een familielid in zijn huis Orange draadloos heeft genomen. Hij had / heeft geen tierelier verstand van internet, laat staan van draadloos internet. Echter, binnen 1 uur na ontvangst pakket was 'ie online en dat is 'ie nog steeds en zonder problemen.(Inmiddels al 7 weken)

Mijn persoonlijke conclusie: wellicht zijn ze thans beide deskundig en betrouwbaar, maar Tele2 was bij mijn informatie aanvraag ondeskundig, vandaar mijn (niet echt op feiten gebaseerde) voorkeur voor Orange.

Heb zelf momenteel nog een "gewoon" KPN lijntje met een Speedlinq adsl abbo.

Laatst bewerkt:
Ik zelf ben vrij goed te spreken over orange(wanadoo).
Met een downstream van 13mbit, net als upsi al aangeeft haal je die 20 mb nooit, vanwege diverse factoren.

ik ben toch wel benieuwd welke provider er het beste uit komt, ik heb chello maar haal met downloaden 10 mgbit.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier orange draaien en kom op 19.5 Mbit ongeveer.
Zit dan ook 100 meter dan een omgebouwde telefooncentrale :D

Dit vind ik nog al verschil, ik heb extreme van chello de hoogste snelheid.

Bedankt voor alle reacties, maar ik heb al een paar keer gehoord dat de livebox van orange nogal eens voor problemen kan zorgen. Iemand hier ervaring mee??
En met de draadloze modem van tele2? Ik ken niemand die die heeft. Jullie??

Nu zie dat het speedlinq abonnement ook 20mb aanbied maar dan voor 14,95. Iemand daar ervaring mee?? Heb zelf nog wel een bel-budget abonnement van kpn en die wil ik ook niet kwijt, ivm telefooncentrale binnenshuis.
Laat maar horen al die ervaringen:thumb:

Google maar even dan zie je positieve en negatieve ervaringen.Zinniger is het wellicht om voor jezelf een aantal eisen op papier te zetten zoals stabiliteit,snelheid,budget,service enz.Vervolgens komen er een aantal providers naar voren en daar tussen maak je een keuze.

Bedankt voor alle reacties, maar ik heb al een paar keer gehoord dat de livebox van orange nogal eens voor problemen kan zorgen. Iemand hier ervaring mee??
En met de draadloze modem van tele2? Ik ken niemand die die heeft. Jullie??

ik maak gebruik van de Livebox.
de installatie verloopt zonder tegenslag.
en ik nu draadloos op zolder ( 2 hoog) modem staat op begaande grond
ontvangst is prima!. niet echt spectaculair maar, Orange is wel ok.

Laatst bewerkt:
Dat familielied waar ik over sprak heeft de livebox. (Lees verder mijn bericht van gisteren)

Speedlinq is leuk maar wel voor een zeer beperkte groep users: heb jij relatief veel verstand van internet / troubleshooten als het internet het niet doet / netwerk niet goed functioneert? Dan moet je vooral Speedlinq nemen. Ik denk dat er weinig providers goedkoper zijn.

Behoor je tot de relatief wat grotere groep die best wel wat verstand heeft van een thuisnetwerk (middels de wizzard) maar verder geen gezeur moet hebben omdat ze dan al snel even wat technische ondersteuning nodig hebben? Neem dan vooral GEEN Speedlinq.

Het duurt standaard (meestal) minimaal (!!!) 10 minuten voordat je verbinding krijgt. Gemiddels een minuut of 15. Tel daar de helpminuten bij op: laten we zeggen een stuk of 5 en je komt op 20 minuten. Speedlinq rekent de hulpzoekers 70 cent per minuut. Da's dus bij een gemiddeld gesprek zo'n 14 euro. Tel uit je winst........................ geen winst dus!

Laatst bewerkt:
Ben zelf gebruiker van orange adsl met livebox. Heb hier goede ervaring. Zeker de klantenservice. Mn zwager heeft het inmiddels ook. Zn dongel (ontvangst usb stick) was in het begin defect en later de livebox..na orange gebeld en zonder enige moeit ekrgen we een compleet nieuw set thuisgestuurd! toppie :thumb:

De snelheid is zoals in eerder bovengenoemde reacties erg afhankelijk van bepaalde sectoren als:
-afstand tot orange zendpunt
-plaats livebox (zorg nameliik dat deze vrijstaat)
- Wat er als opstakels bevind tussen de livebox en de pc. (betonne vloeren, wanden etc.)

Heb zelf incl telefonie.....echt toppie:thumb:

Bruinsje

Op het gebied van bereik van een draadloos netwerk, heb ik niet al te veel verstand. Begrijp ik jou goed dat jij zegt dat een verdiepingsvloer en / of enkele muren van kamers in een woning al van invloed -kunnen- zijn op de ontvangst (snelheid)?

Ik meende dat een draadloos netwerk in een woning zonder meer goed werkt (normale woning, normale afmetingen) en dan bedoel ik geen pandje zoals bijvoorbeeld paleis Soestdijk ;) :D

Als het doorsnijden van een enkele verdiepingsvloer en / of enkele binnenmuren al "belastend" zijn voor de performance van een draadloos netwerk, dan rijzen bij mij toch een paar vraagtekens v.w.b. de voordelen / gemak van zo'n netwerk t.o.v. een bekabeld netwerk. Da's dan even wat meer werk en gedoe, maar daarna heb je dan ook een stabiele verbinding / netwerk.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb begrepen dat wanneer je betonnen verdiepingsvloeren hebt en de router is een beetje onvoordelig geplaatst, dat je snelheid dan minder wordt.

Ikzelf wil gewoon mijn computers aan draden leggen en voor zolder en laptop draadloos, is dan wel mindere snelheid, maar ja gemak gaat voor alles (een hoop dan)

internet provider

Tele 2. Nog nooit helpdesk nodig gehad.

Je kan toch router verserkers kunnen kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan