Tele2 20 Mbit Vs KPN Glasvezel 8 Mbit

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
133
goedenavond,

Ik heb momenteel Tele2 Alles in 1 met een internetabbo tot 20 Mbit. Ik ga hoe dan ook weg bij Tele2, maar ben bezig met mij te orienteren op een wellicht betere aanbieder. Nu ligt er thuis een folder van KPN,dat er glasvezel tot in de wijk gelegd is. Zover ik weet is glasvezel sneller dan ADSL.

Nu is mijn vraag als ik kpn glasvezel 8 Mbit neem.. is dit dan sneller dan de 20 mbit van Tele2? Of ga ik dan echt met bakken achteruit? Dit is de speedtest uitslag van me tele2:


Hopelijk kan iemand me advies geven.

Alvast bedankt!

groetjes Articcie
 
Snelheid technisch zal het niet sneller zijn, eerder trager .. Maar technisch gezien is het wel beter qua aansluiting e.d. ;)

Echter, ik zou als ik jou eens kijken bij TweakDSL, die leveren ook glasvezel diensten aan, en die bieden voor zover ik weet wél symetrische lijn snelheden aan, iets wat de KPN vooralsnog niet doet ..

Suc6! :thumb:
 
um... 8Mbit vs. 20Mbit....
Je zal er inderdaad dan op achteruit gaan!!
 
Uiteindelijk is het Ziggo geworden, een leuk alles in 1 pakket. Ik had eigenlijk verwacht dat het qua internetsnelheid niet snel zou uitmaken. ook een 20 Mbit net als tele 2. Maar na een speedtest.net, sloeg ik stijl achterover.. zie hier de resultaten:

853468700.png


Ik ben zeer tevreden hierover.

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag.

groetjes Articcie
 
Ik was in principe meestal voor glasvezel gegaan. 20mbit downloadsnelheid is leuk, maar de echte winst haal je bij de uploadsnelheid van glasvezel. Die is symmetrisch met de downloadsnelheid.
8 down / 8 up vind ik veel interessanter dan 20 down / 3 up (alhoewel 3up best redelijk)

Alleen kan glasvezel tegenwoordig wel een stuk beter voor dezelfde prijs (als het Ziggo abonnement) dan 8mbit. (hier is het nml 35mbit up/down voor die prijs)
 
Dat klopt... Maar als je gaat kijken naar de snelheid ga je er op achteruit...

Persoonlijk zou ik dan stabiliteit verkiezen boven snelheid .. Want, wat heb je aan een snelle lijn, als die er om de haveklapt eruit ligt !? ;)

Ik was in principe meestal voor glasvezel gegaan. 20mbit downloadsnelheid is leuk, maar de echte winst haal je bij de uploadsnelheid van glasvezel. Die is symmetrisch met de downloadsnelheid.
8 down / 8 up vind ik veel interessanter dan 20 down / 3 up (alhoewel 3up best redelijk)

Alleen kan glasvezel tegenwoordig wel een stuk beter voor dezelfde prijs (als het Ziggo abonnement) dan 8mbit. (hier is het nml 35mbit up/down voor die prijs)

Niet iedere aanbieder van glasvezel verbindingen biedt symetrische snelheden aan (o.a. de KPN niet) ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, ik ging daar eigenlijk gewoon automatisch van uit (had je post niet zo goed gelezen, zie het nu pas). Wel matig zeg van KPN, dat is nou juist zo'n mooi Unique Selling Point van een glasvezelverbinding.

En de stabiliteit is inderdaad erg fijn! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan