Tele2 compleet, goed / slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
We zijn nu alweer een paar maandjes verder en gelet op gelijkende draadjes op dit forum EN het feit -zo lijkt het wel- dat steeds meer mensen "overwegen" om "in" te stappen, nogmaals de Tele2 vraag / vragen.

Wat zijn (eind april) nu de gebruikservaringen met het Tele2 compleet abonnement :
Internet 4Mb downstream en Telefonie voor in totaal € 29,95.

- verliep de overgang van provider X naar Tele2 soepel (korte wachttijd voordat het internet weer werkte?)
- verliep de modem installatie soepel?
- zo nee, was de helpdesk makkelijk te bereiken en wellicht nog belangrijker: was het probleem daarna opgelost?
- is de internetverbinding stabiel?
- andere gebruikerservaringen?

Samengevat: is Tele2 volgens de "bezitters" op dit moment een aanrader of juist een afrader?

Laatst bewerkt:
Ik kan je vertellen dat ik van een stabiele Wanadoo ADSL 3Mb verbinding naar een instabiele 3 Mb verbinding ging bij TELE2, 3 weken lang een downloadspeed van 20 kb, 2 weken een downloadspeed van 50 kb, en vervolgens 3 weken een downloadspeed van 100 kb, en vervolgens mn verbinding bij TELE2 weer opgezegd.

Er zullen vast tevreden klanten zijn bij TELE2, maar ik was het zeker NIET!

Lees het forum maar es op de site www.speedtest.nl dan heb je eerst genoeg te lezen denk ik.

Bezint eer gij aan TELE2 begint is daarom mijn motto.

'k heb dat forum (ADSL van TELE2) eens doorgelezen (alle 15 pagina's) en daar word je NIET vrolijk van.........

Is 't echt zo erg, of begint men bij Tele2 eindelijk te verbeteren?

Als je van risico's en gokjes niet charijnig wordt dan moet je het doen !

De overgrote meerderheid heeft behoorlijke problemen,ik zou het gratis nog niet willen gebruiken !

Even een positief berichtje, heb hier geen problemen met tele2 compleet gehad. Ben ondertussen overgestapt op tele2 compleet TV. Moet daar alleen de decoder voor de tv nog van binnenkrijgen maar de lijn is ondertussen al geupgraded.
Ik had ten tijde van alleen tele2 compleet een download van net geen 4 mb. (3,8 / 3,9)
En de telefoon doet het al die tijd ook prima.

Dus het kan ook goed gaan.

P.S. Mijn buurman en een vriend van mij gebruiken het ook al tijden en daar ook geen problemen.

Laatst bewerkt:
Pfff, ik dacht al dat het alleen maar kommer en kwel was. Als je namelijk dat forumdraadje bij speedtest doorleest dan zou je bijna denken dat er niets, maar dan ook helemaal niets goed is aan dat Tele2 abo.

Nog andere lezers die uit eigen ervaring positief of negatief nieuws hebben omtrent het Tele2 abo?

Ik ben begonnen bij Zonnet, daarna meegegaan naar Versatel en inmiddels dus Tele 2. Abo is Family Compleet (met telefoon en tv, binnenkort gaat tv-deel eruit omdat ik niet inga op het tv aanbod).

Na wat aanvangsproblemen met de telefoon (nummerportering wilde niet lukken) is de boel hier inmiddels stabiel en heb ik weinig klachten. Kwaliteit van de tv is wel minder en haalt het niet bij beeld en betrouwbaarheid van de kabel.

Over internet en telefoon ben ik momenteel echter zeker te spreken.

Het blijft mij verbazen dat er kennelijk toch zoveel mensen zijn die echt geen enkel goed woord over hebben voor Tele2. Lees voor de grap dat Speedtest linkje maar eens door. De rillingen lopen over je rug van de pure ellende en frustratie bij de mensen daar.

Rustig het e.e.a. evalueren, wachten op andere bronnen van informatie en wat misschien nog belangrijker is: niet doemdenken.

In computerland is men gauw geneigd om iets af te doen als "slecht" als er een redelijke portie klachten is. Men laat zich graag gek maken door mensen die (menen) er verstand van te hebben ;)
Andersom trouwens ook ! Als een paar zogenaamde deskundigen "roepen" dat iets goed is, dan is het al snel goed.

Een paar historische voorbeelden?

Ik ben een ADSL'er van het allereerste uur. Hoon en geweeklaag toen ik overstapte van mijn wel 2,3 Kb snelle kabelabo naar een KPN ADSL abo (50 Kb), Zie hoe het allemaal -met ADSL- is goedgekomen................

AMD was eind jaren '80 / midden jaren '90, een "spelletjes" processor die daarnaast nog eens zodanig "heet" werd dat 'ie vast niet langer dan een jaar of twee zou werken in een pc. Zie hoe het allemaal is goedgekomen.

Ik ga van een paar simpele feiten uit: alle providers die internet aanbieden zijn er bij gebaat datgene te leveren wat ze beloven. Doen ze dat niet dan lopen de klanten weg, dan wel nieuwe klanten komen niet. In deze logica mag je aannemen dat ook een Tele2 (die hartstikke nieuw is op de ADSL markt) er alles aan doet om binnen een X-termijn datgene te leveren wat ze beloven. (Het duurt alleen wat lang............) Als ze dat namelijk niet doen zijn ze straks ADSL "brodeloos" en da's nu net wat ze niet beogen denk ik............. ;)

Wat ik persoonlijk doe?
Mijn provider, HCC, heeft in het najaar van 2005 zichzelf over laten nemen door XS4ALL. Ik wacht nog steeds op migratie van HCC naar XS4ALL (MET de daarbij behorende veranderende aboprijs). De HCC klanten die via KPN ADSL hadden, zijn reeds gemigreerd, terwijl de klanten die HCC ADSL middels, hetzij Tiscali, hetzij BBnet (zoals ik) hebben, nog steeds wachtende zijn op een migratiebrief.

Als de migratiebrief komt en de kosten bij XS4ALL voor ADSL staan mij niet aan, dan overweeg ik "ernstig" om bij Tele2 "in te stappen". Hoe langer die migratie duurt, hoe groter de kans dat de aanloopproblemen bij Tele2 aan het verminderen zijn / over zijn.

Laatst bewerkt:
Pasja,

De maandelijkse kosten van mijn huidige 8064/512 BBned verbinding zijn maar liefst 38 euro lager dan die van het vergelijkbare XS4ALL ADSL Fast pakket !
Ik weet het, kwaliteit mag wat kosten, maar dit verschil is wel erg groot.
De pap moet derhalve wel erg zoet gemaakt worden om mij als klant te blijven behouden.

Groet.

Hoi,

Natuurlijk posten over het algemeen alleen mensen met slechte ervaringen hun grieven. Als het goed gaat hoor je ze er niet veel over.

Een kennis van mij heeft ook tele2 met telefonie, en hij is er erg over te spreken. In het begin wel wat problemen gehad, maar dat lag aan de modem.

Hoi,

Ik heb het Tele2 compleet tv abo, met 20 mb. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Downloaden gaat prima en erg snel, en ook met mijn telefoon heb ik nog geen seconde problemen gehad. TV zier er prima uit, dus ik heb niets te klagen.

Sam

mister 9 zei:
Hoi,

Ik heb het Tele2 compleet tv abo, met 20 mb..............

Sam

Ik ben benieuwd naar je werkelijke downloadsnelheid. Ik heb namelijk hetzelfde abo.
Ik haal 12,5 mbit en dat vind ik eigenlijk te laag.

Ik zit ook tussen de 12 en de 14 mb. Dus dat zou inderdaad volgens het abo nog wat hoger kunnen. Maar het is sowieso wel de hoogste snelheid die je met een particulier abo in nederland kunt halen.

Nou, als jij ong. op hetzelfde zit dan zal het wel kloppen. Nu nog wachten op mijn tv decoder. Die wil maar niet binnenkomen.:shocked: :confused:

petje11 zei:
Nou, als jij ong. op hetzelfde zit dan zal het wel kloppen. Nu nog wachten op mijn tv decoder. Die wil maar niet binnenkomen.:shocked: :confused:

Heb je al wel een afstandbepaling tot de centrale gedaan ?

Ik zit op 464 meter van de centrale. Dus dat zal hem niet zijn denk ik.:confused:

petje11 zei:
Ik zit op 464 meter van de centrale. Dus dat zal hem niet zijn denk ik.:confused:

Dan is je huidige snelheid tov van je 20mb abbo absoluut onvoldoende !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan