Tele2 compleet, goed / slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet het, maar ik kan ***len als brugman. Ze doen er niks aan. Ze zeggen gewoon dat het bij mij ligt. Maar ik zal het eens een keer met een ander modem dan die zei leveren proberen. Want daar kan ik niks in doen. Alles is afgeschermd.:confused:
 
Ik kreeg mijn tv-decoder gewoon geleverd toen de rest ook kwam. Geen probleem. Ik heb tele 2 trouwens mijn werkelijke snelheid laten testen, en ik zit op 18 mb. Hou er wel rekening mee dat tv kijken via adsl ook 4 mb kost.
 
Ik weet het mister9 , maar ik ben overgestapt van tele2 compleet naar tele2 compleet TV. Dus de rest had ik al.Alleen de decoder dus nog en dat die 4 mb nodig heeft weet ik.
Mijn snelheid haal ik bij nieuwsgroepen. En hij stopt gewoon bij 12,5 mb Hij gaat er nooit overheen en blijft er bijna altijd precies op hangen. Dus het lijkt of ie ergens is afgeregeld op die snelheid.
 
Hierboven wordt gesproken over de afstand tot de telefooncentrale.
Is daar een specialel webpage of ander hulpmiddel voor?
Alvast bedankt voor de hulp.
 
petje11 zei:
Ik weet het, maar ik kan ***len als brugman. Ze doen er niks aan. Ze zeggen gewoon dat het bij mij ligt. Maar ik zal het eens een keer met een ander modem dan die zei leveren proberen. Want daar kan ik niks in doen. Alles is afgeschermd.:confused:

Op welke snelheid traint je modem ? Is het een vood modem ? Gewoon zeggen dat het bij jou zit is natuurlijk onzin,dat moeten ze dan maar hard maken.Als je zo dicht op de centrale zit en je hun modem/router dan kunnen ze een lijnmeting doen en adhv waarden in je modem weet je dan vrij snel of je 20mb kunt halen of niet.Zal wel zo'n lekkere simpelmind zijn op de helpdesk ?! Ik zou er toch nog maar even achteraan gaan,want je moet er ook voor betalen.Misschien kom je die mb's straks net tekort voor bijv een tweede tv aansluiting of lekker snel surfen of wat dan ook ! Je praat wel over 25 % snelheidsverlies.
 
Je hebt gelijk upsidaisy, maar zoals ik al zei: kan niks doen cq zien in het modem. Het is trouwens een davolink dv201amr
 
Jawel dat wel, maar daar kun je bijna niks instellen. Ik maak wel ff een paar screens.
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    77,6 KB · Weergaven: 33
  • Clipboard02.jpg
    Clipboard02.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 35
  • Clipboard03.jpg
    Clipboard03.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 16
  • Clipboard04.jpg
    Clipboard04.jpg
    81,4 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1333 meter.

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 215.5 KByte/sec

De hierbovenstaande 2 regeltjes zijn afkomstig uit:
1e: is de afstand centrale-huis link die ik hierboven plaatste en de
2e: is de uitkomst van een downloadtestje met het alombekende Speedtest . nl

Wat ik nu even niet begrijp -en eigenlijk nooit begrepen heb- is de uitleg / interpretatie van de afstand van je huis tot een centrale. Zoals je kunt zien zit ik nu niet direct "om de hoek" van de centrale, terwijl mijn downloadsnelheid (ongeveer) precies datgene is wat mijn abonnement "belooft" : 2 Mb downstream-> (2 MB -20% /8 = zo'n beetje 200 Kb/s.

M.a.w. hoe is het uit te leggen dat ik met mijn abo precies datgene krijg wat het abo belooft, terwijl ik toch bijna aan de kritische afstand zit v.w.b. afstand huis-centrale? Je zou derhalve verwachten dat mijn netto snelheid lager zou moeten zijn................
 
Oh ja, verder dan die screens kan ik dus niet. Het wireless staat uit, die heb ik niet nodig.

Enne Pasja, dat had ik met mijn vorige abo ook. haalde bijna of zo goed als mijn snelheid. :confused:
 
petje11 zei:
Oh ja, verder dan die screens kan ik dus niet. Het wireless staat uit, die heb ik niet nodig.

Enne Pasja, dat had ik met mijn vorige abo ook. haalde bijna of zo goed als mijn snelheid. :confused:

Het zal toch ergens in je modem moeten staan (neem ik aan) Ook niet bij Mgt ?
 
Nee, ook niet helaas. Die screens zijn echt alles wat ik kan. Maar hetr schijnt dat er ook nog een admin inlog is voor het modem maar dat heb ik dus niet, zal ze vanavond wel weer eens bellen. Misschien tref ik een keer niet zo'n huppelk*t/l*l, waar je niks aan hebt.
 
petje11 zei:
Nee, ook niet helaas. Die screens zijn echt alles wat ik kan. Maar hetr schijnt dat er ook nog een admin inlog is voor het modem maar dat heb ik dus niet, zal ze vanavond wel weer eens bellen.

Dat lijkt me wel intressant ! Laat je niet afschepen door een "slimme" helpdesk !
 
Hoi ik ben es effe aan het lezen geweest, ik had in het door TELE2 verkregen modem ook een wachtwoord en login staan, login was Administrator en mn wachtwoordveld was leeg.
Ik heb danwel een TELE2 meer, ik download wel via het modem van hen, een Speedtouch 516i ....
Misschien dat je er wat aan hebt :thumb:
 
upsidaisy zei:
Dat lijkt me wel intressant ! Laat je niet afschepen door een "slimme" helpdesk !

Nou , ik ben niet afgescheept.Ze willen niks, ze kunnen niks en ze doen niks, nou ja de diverse routers reseten maar dan heb je het ook gehad. En wat dat ww betreft daar kan ik ook naar fluiten, want dat mogen/willen ze niet geven.Verder moet de decoder uiterlijk eind deze week binnen zijn. Is de decoder dat niet dan hebben ze 1 klant minder. Ben het na een m aand wachten wel zat.:evil: :evil: :evil:
 
petje11 zei:
Nou , ik ben niet afgescheept.Ze willen niks, ze kunnen niks en ze doen niks, nou ja de diverse routers reseten maar dan heb je het ook gehad. En wat dat ww betreft daar kan ik ook naar fluiten, want dat mogen/willen ze niet geven.Verder moet de decoder uiterlijk eind deze week binnen zijn. Is de decoder dat niet dan hebben ze 1 klant minder. Ben het na een m aand wachten wel zat.:evil: :evil: :evil:

Dan zou ik toch maar overwegen om een aangetekende brief te sturen,want het klopt gewoon niet !
 
Nou, wat ze gedaan hebben weet ik niet maar: Ik heb zowaar mijn tv-decoder op tijd binnengekregen (afgl.donderdag) en sinds dat die op het modem is aangesloten haal ik met tv aan nog steeds ong. 12 mbps. Ik ben hier wel tevreden mee.
De TV-decoder snoept ong. 4 mb van je lijn dus in theorie moet ik dus een download hebben van ong. 16 mbps. Ik ga dit een andere keer uitzoeken, want ik heb nu een warmte probleem im mijn computer. Die word meer dan 70 gr. tijdens het encoderen van een film.
Ik gaat hem maar eens openmaken en stofvrij maken. Dat zal het probleem wel zijn.

Iig bedankt voor de reakties,:thumb: :thumb:
 
Overstap HCC Net

Hoi,

ik ben inmiddels overgestapt van HCC Net naar een andere provider. Als ik bij HCC Net zou zijn gebleven, dan zou mijn abo 18 euro !!! duurder zijn geworden. Daarom ben ik verder gaan zoeken naar een andere provider. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Concepts.
Deze hadden een leuke aanbieding van een 10Mbit abo voor 29,75. Ik heb nu een snellere verbinding voor nog eens 10 euro minder per maand. De overstap is vlekkeloos gegaan en ik heb geen last gehad van een verbinding die eruit lag. Op www.concepts.nl staat het pakket.

Groet,

Floris-Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan