Tele2 internet+bellen : geen telefoonverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

fiona

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2001
Berichten
71
Hallo,

Sinds enige weken heb ik internet+bellen van Tele2.
Dit werkte prima, alleen zat er wel eens een galm in tijdens het bellen.
Nu heb ik sinds een paar dagen ineens 's avonds geen telefoonverbinding meer, en als ik overdag bel krijg ik de eerste keer een in gesprek toon.
Daarna kan ik wel bellen.
Bij de helpdesk zeiden ze dat de afstand van de telefoonaansluiting naar het modem te groot was, en dat het daaraan lag.(kabel is ongeveer 5 meter)
Ik moest het modem vlakbij de telefoonaansluiting plaatsen en dan zou het hele probleem verholpen zijn.
Dit lijkt mij een onwaarschijnlijk verhaal, omdat ik eerder mijn computer aan de andere kant van de kamer had staan, en een kabel gebruikte van bijna 20 meter lengte.
Dit was een adsl van Hetnet, en gaf nooit problemen.
Is het echt zo belangrijk wat de afstand van de modem tot de telefoonaansluiting is, of ben ik afgescheept met een mooi verhaal?
Alvast bedankt!
 
Je moest eens weten hoever die meneer of mevrouw van de helpdesk zélf van het modem vandaan zat.
Kluitje, riet. Galm is bij Tele2 een alledaags verschijnsel.
 
Bedankt voor de reactie.
Het is dus onzin begrijp ik.
Het vreemde is ook dat ik 's avonds wel gebeld kan worden, maar niet kan bellen.
Internet werkt ook gewoon.
Hoe kan ik dit nou opgelost krijgen, de helpdesk bellen heeft geen nut, ik krijg telkens hetzelfde verhaal.
 
Je hebt er niet veel aan, maar al die providers werken met het net van de KPN.
Zij hebben het technisch verdeeld in 'inbound' (jouw bellen naar buiten)
en 'outbound' (jouw gebeld worden). Soms doet de provider wel het inbound deel en heeft hij het outbound weer uitbesteed aan een 'netbeheerder'.
Daarover heeft hij al wat minder controle.

Als het echt te gek wordt klaag dan bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Die Stichting Geschillencommissies heeft een website.
Stuur anders een email naar Tele2 waarin je die Geschillencommissie noemt.
Dat wil ook wel eens helpen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik zal dit zeker proberen.
Misschien zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
 
is het je bekend dat wanneer je naar iemand toe belt en deze niet opneemt toch moet betalen bij tele 2.

Marcel
 
Nee, dit is mij niet bekend wat raar zeg.

Ik hoor nu in het weekend en 's avonds gratis te kunnen bellen, maar goed, als je niet kunt bellen is het sowieso gratis...
 
Ik had al een kijkje genomen op de website.
Er staat oa ook dat ik mijn klacht eerst schriftelijk moet melden bij Tele2, en daarna eventueel verdere akties kan ondernemen.
Dat zal ik nu eerst doen.
 
Bij de helpdesk zeiden ze dat de afstand van de telefoonaansluiting naar het modem te groot was, en dat het daaraan lag.(kabel is ongeveer 5 meter)
Grote flauwekul.
Is het echt zo belangrijk wat de afstand van de modem tot de telefoonaansluiting is, of ben ik afgescheept met een mooi verhaal?
Alvast bedankt!
Ja.

Wat er aan de hand kan zijn is, dat het filtertje stuk is (kleine witte kastje) of dat de modem stuk is.
Probeer em eens te resetten.
 
Het is een beetje zoals een rechtzaak loopt, je bent alleen je eigen advocaat. Zet je door, dan moet je aan de Geschillencommissie 35,- euro betalen aan klachtgeld.
Win je, dan moet Tele2 dat aan je terug betalen. Dat klachtgeld hebben ze ingesteld om geen stroom klachten van "zeurpieten" te krijgen.
Maar daarom zei ik, als je in een email of een brief zet dat je bezig bent met de Klachtencommissie wil dat alleen al soms helpen.

(Ja, ik ben tot twee keer toe bij de Geschillencommissie geweest en heb beide keren mijn klachtgeld terug gekregen. De provider was niet Tele2 maar Beau Scarlet :cool: )
 
Hier een topic over tele2 die ik ooit geopent heb http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=270323&highlight=tele2

Ik ben zelf namelijk ook niet te spreken over tele2 en zeker over de helpdesk. In verband met de galm, volgens mij ligt dit gewoon aan het feit dat tele2 gebruik maakt van VOIP als je gaat telefoneren, dit geeft op dit moment nog altijd een slechtere kwaliteit dan een gewoone standaard telefoonlijn.
 
Yip, er zullen weinig mensen zijn die tele2 als provider hebben zeker ? :D Ben ondertussen al terug overgestapt naar belgacom
 
Wow wat veel reacties al zeg.
Dat het modem of filtertje stuk zal zijn is volgens mij geen optie, omdat ik overdag meestal wel gewoon kan bellen en gebeld worden...
Kan het niet zo zijn dat ze de drukte 's avonds niet aankunnen bij Tele 2, en dat hun systeem daardoor overbelast raakt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan