Hallo,
Sinds enige weken heb ik internet+bellen van Tele2.
Dit werkte prima, alleen zat er wel eens een galm in tijdens het bellen.
Nu heb ik sinds een paar dagen ineens 's avonds geen telefoonverbinding meer, en als ik overdag bel krijg ik de eerste keer een in gesprek toon.
Daarna kan ik wel bellen.
Bij de helpdesk zeiden ze dat de afstand van de telefoonaansluiting naar het modem te groot was, en dat het daaraan lag.(kabel is ongeveer 5 meter)
Ik moest het modem vlakbij de telefoonaansluiting plaatsen en dan zou het hele probleem verholpen zijn.
Dit lijkt mij een onwaarschijnlijk verhaal, omdat ik eerder mijn computer aan de andere kant van de kamer had staan, en een kabel gebruikte van bijna 20 meter lengte.
Dit was een adsl van Hetnet, en gaf nooit problemen.
Is het echt zo belangrijk wat de afstand van de modem tot de telefoonaansluiting is, of ben ik afgescheept met een mooi verhaal?
Alvast bedankt!
Sinds enige weken heb ik internet+bellen van Tele2.
Dit werkte prima, alleen zat er wel eens een galm in tijdens het bellen.
Nu heb ik sinds een paar dagen ineens 's avonds geen telefoonverbinding meer, en als ik overdag bel krijg ik de eerste keer een in gesprek toon.
Daarna kan ik wel bellen.
Bij de helpdesk zeiden ze dat de afstand van de telefoonaansluiting naar het modem te groot was, en dat het daaraan lag.(kabel is ongeveer 5 meter)
Ik moest het modem vlakbij de telefoonaansluiting plaatsen en dan zou het hele probleem verholpen zijn.
Dit lijkt mij een onwaarschijnlijk verhaal, omdat ik eerder mijn computer aan de andere kant van de kamer had staan, en een kabel gebruikte van bijna 20 meter lengte.
Dit was een adsl van Hetnet, en gaf nooit problemen.
Is het echt zo belangrijk wat de afstand van de modem tot de telefoonaansluiting is, of ben ik afgescheept met een mooi verhaal?
Alvast bedankt!