Tele2 modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

stanbXP

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2002
Ik heb al enige tijd een laptop Acer 5535 met draadloos internet van Tele2 compleet.
Het grote probleem is dat ik nauwelijks bereik heb binnenshuis. Meer als 5 meter van de modem is niet haalbaar. Na advies van Tele2 mijn bekabeling vernieuwd en een nieuw modem toegestuurd gekregen. Resultaat iedemdito. Reactie van Tele2 "je mag van dit goedkope (€149) niet al te veel verwachten". Ik zie mensen altijd door het hele huis en tuin lopen met een werkende laptop. waarom ik niet. Heeft iemand advies voor een beter bereik of zit het in de Acer 5535? Reactie niet al te technisch ik ben maar een gebruiker.
Overigens werkt Tele2 op de PC en telefoon uitstekend.

wat voor ontvanger zit er in je laptop?

ik had eerst een pcmcia kaart van trust. dat ding gaf bijna altijd beperkte of geen beschikbare netwerken aan tenzij ik naast de router stond.

ik heb toen een ander ding geprobeert een usb adapter van asus. nu heb ik alle streepjes vol bij signaal.

je kan natuurlijk ook een netwerk extender of een andere antenne voor je router kopen maar ik raad je toch aan een andere ontvanger te nemen.

Heb je niet toevallig een draadloos basis set van de telefoon in de buurt van je modem staan.
Misschien verstoort deze het signaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan