tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Ik bel via tele 2.
Ben laatst eens in de rekeningen gaan verdiepen. Ik zag toen iets raars.
Ik bel volgens de rekening naar verschillende nummers (wel bekende nummers) en ik voer dan volgens de specificaties maar een gesprek van 3 seconde??????????
10 minuten later staat dat nummer weer en volgens de specificatie heb ik weer een gesprek gevoerd van 3 seconde.
Half uur later heb ik volgens de specificatie weer gebeld maar nu ongeveer een kwatier.
Ik heb het vage vermoeden dat zij als de telefoon niet opgenomen wordt ook iets in rekening brengen. Een normaal gesprek voer je toch niet in drie seconde, en helemaal vreemd als je dan 10 minuten later beld weer een 3 seconde gesprek gevoerd heeft.
Dit voorval heb ik bij meerdere nummers ontdekt die ik gebeld hebt.
Heb aan diegene nog gevraagt of zij een voicemail of antwoordapparaat hebben, maar allen ontkennen dat. (wat ik overgens ook wel wist)
Heb tele2 gebeld en de vraag gesteld of hun kosten doorberekenen bij het niet opnemen van de telefoon door de gene die ik bel.
Zij vonden dit ook vreemd en zij zouden mij zo snel mogelijk terug bellen.
Het is ondertuusen al twee weken geleden dat ik hun gebeld hebt. Ik wacht nog een week af en dan bel ik maar weer terug.
Ik heb de rekeningen van het laatste jaar bekeken en op al die rekeningen komt deze rare voorvallen voor.

Mijn vraag naar jullie toe is of dit bij jullie bekend in de oren klinkt.
Zo ja, dan lijkt dit mij een mooi onderwerp bij kassa
 
Je belt met tele2, dit is een carrier pre select dus je betaalt nog voor ons abonement en aan hun de gesprekskosten. Het nadeel is dat tele2 ook zijn inkomen ergens vandaan moet halen en dit mischien standaart doen om wat winst te maken, is ook heel logisch want ze betalen ons gewoon voor het gebruik van het netwerk, uiteindelijk ben je niet goedkoper uit. Bel je veel naar vaste nummers in nederland ??? Veel in de avond ? bij ons bel je zowiso al in het weekend gratis naar vaste nummers maar je kunt dit voor 5 euro per maand meer ook omzetten in avond en weekend zodat je in de avond ook gratis belt.

Wil je nog voordeliger bellen ? Neem dan gewoon een IPB (internetplusbellen) dan betaal je 34,95 per maand heb je internet en bel je voor lagere tarieven dan de vaste lijn . voor de rest behoud je alle voordelen van een vaste lijn behalve wisselgsprek. Nummerweergave bijvoorbeeld is bij een IPB ook gratis. En neem je een IPB krijg je van ons ook de KPN experia box, dit is een soort router waar je mee belt en internet. Hij verstuurt ook een draadloos signaal!

En je zit bij KPN en je bent dus verzekert van het beste netwerk en de beste service.

groetjes
 
Je belt met tele2, dit is een carrier pre select dus je betaalt nog voor ons abonement en aan hun de gesprekskosten. Het nadeel is dat tele2 ook zijn inkomen ergens vandaan moet halen en dit mischien standaart doen om wat winst te maken, is ook heel logisch want ze betalen ons gewoon voor het gebruik van het netwerk, uiteindelijk ben je niet goedkoper uit. Bel je veel naar vaste nummers in nederland ??? Veel in de avond ? bij ons bel je zowiso al in het weekend gratis naar vaste nummers maar je kunt dit voor 5 euro per maand meer ook omzetten in avond en weekend zodat je in de avond ook gratis belt.

Wil je nog voordeliger bellen ? Neem dan gewoon een IPB (internetplusbellen) dan betaal je 34,95 per maand heb je internet en bel je voor lagere tarieven dan de vaste lijn . voor de rest behoud je alle voordelen van een vaste lijn behalve wisselgsprek. Nummerweergave bijvoorbeeld is bij een IPB ook gratis. En neem je een IPB krijg je van ons ook de KPN experia box, dit is een soort router waar je mee belt en internet. Hij verstuurt ook een draadloos signaal!

En je zit bij KPN en je bent dus verzekert van het beste netwerk en de beste service.

groetjes

Hallo, sorry dat ik zo laat reageer maar ik lees dit eigenlijk nu pas.
Ik ben al wat verder met mijn onderzoek.
Hun zeggen dat ik niet betaal zolang er aan de andere kant niet opgenomen wordt.
Dit ben ik nu aan het uitzoeken door als ik geen verbinding maak met de gene die ik bel, dit even op te schrijven zodat ik dit later met mijn rekening kan vergelijken.

Ik ben ook aan het uitzoeken of de kpn voor mijn goedkoper is.
En eigenlijk is het antwoord nee.

Ik heb nu een isdn1 abbo bij kpn voor €21.13 p/m
Ik betaal nu de gesprekkosten bij tele2.
Ik betaal echter €4.95 extra aan tele2 zodat ik overdag gratis kan bellen. Ik betaal dan wel het starttarief.
06 nummers en 0900 nummers vallen hier natuurlijk buiten.
Ik ben al mijn rekeningen een gaan opzoeken om te kijken wat ik betaal aan telefoonkosten als ik naar de vaste nummers bel.
Ik ben terug gaan zoeken tot een half jaar terug.
Ik kom dan op een gemiddelde uit op €4.20 p/m
Dus ik ben aan telefoon kosten kwijt in mijn situatie als ik alleen naar vaste nummers zou bellen: €21.13+€4.20+€4.95= €30.28

alternatief zou zijn kpn belvrij altijd:
Dit abonnement kost €32,-
Voordeel is dat je hier dan geen starttarief hoeft te betalen, en dat je de hele week gratis mag bellen.

Echter kpn is weer duurder naar 06 nummers, namelijk €0.17 p/m (bij belvrij altijd.
Bij tele2 is dit €0.165 (bijna gelijk dus) maar ik mag bij tele2 twee 06 nummers als voordeel nummers opgeven dus dan wordt die €0.165, €0.148
En omdat hier in huis toch ook wel vaak naar 06 nummers gebeld wordt is dat bij tele2 ook wel beter geregeld.
Want kpn schijnt geen voordeelnummers meer te kennen.

Dus mijn conclusie is dat tele2 nog steeds goedkoper is dan kpn ongeacht dat ik af en toe rare dingen zie op mijn tele2 rekening.
Misschien dat jij, als kpn medewerker, nog ideeen hebt.
Ik zou dat graag horen want als ik kpn bel heb ik het idee dat ik een soort callcenter aan de lijn krijg.
Als de vragen namelijk een beetje anders dan standaard wordt dan beginnen ze vreemde dingen te zeggen.

Nog even over internetplus bellen:
Ik hoor en lees dat er nog veel klachten zijn.
Geen verbinding, geluid klinkt hol e.d.
Ik ben hierover dus nogal huiverig.
En ook wat mij van deze abbo afhoud is dat het internet niet snel is namelijk 1.5/256 (down/up)
Ik heb nu een abbo bij 12move van 5mb/1mb voor €15,-
Dan kan ik natuurlijk wel lite of basic nemen maar dat kost weer stukken duurder namelijk €42.95 / €59.95
En nu ben ik kwijt: totale telefoonkosten van €30.28 (gemiddeld)+ €15 adsl abbo = €45.28
Dus dan schiet ik er nog niks mee op, vooral omdat internetplus bellen nogal storingsgevoelig schijnt te zijn.
En natuurlijk krijg ik weer extra kosten voor de telefoongesprekken want die zijn dan niet gratis meer

Ik hoop verder dat je na dit lange verhaal nog een reactie terug wilt geven:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan