Telefoneren via PC op analoge telefoonlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo,

Ik denk dat dit mogelijk is maar weet niet hoe ik hierop moet zoeken. Ik zoek een mogelijkheid om mijn computer aan te sluiten op de telefoonlijn (Er is er nog 1 vrij) en via een dialer op mijn pc (windows), zoals dialer.exe te kunnen bellen.

Ja, ik ben op de hoogte van skype. Maar ik heb een duur telefonie abonnement, en skype zou daar weer bij komen... :confused:

Ik hoop dat jullie mijn intentie begrijpen en dat jullie me een duwtje in de goede richting kunnen geven.

Alvast bedankt!

Technisch gezien kan dat wel, maar zou me verbazen als je nog de benodigde hardware kunt vinden. kun je beter voor 8 euro een telefoon aansluiten

Met een ouderwetse modemkaart moet het lukken. Maar analoge telefoontikken zijn ook niet gratis

Ik doe een wilde gok aangezien ik me kan herinneren dat je een webhosting -en design bedrijf runt.

Klopt het dat je een soort "helpdesk" wil maken? Situatie: klant belt en jij kan helpen via de telefoon, via je computer? Klopt dat?
Dan moet je eens kijken naar (gratis) telefooncentrale-software zoals:
- 3CX
- Asterisk

Succes!
Groeten,
Jasper

@Jaspertjeh : goed herinnerd, maar daar heb ik al een ticket-systeem voor ;) dit is geen helpdesk doeleinde.
@RogerS : Ik heb een onbeperkt bellen abonnement.

Ik denk dat ik inderdaad het beste een telefoon kan wegzetten zoals @wampier al aangeeft. Je hebt al hele mooie met android systemen voor niet al te veel geld.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan