telefoon aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

gs72043

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Sinds gistern heb ik het volgende probleem.

- heb telefonie en via een splitter / modem ADSL. Alles in de meterkast. Ingang rood/groen draadje.

Sinds gisteren krijg ik geen gerinkel van de telefoon meer.

Ik heb wel Internet via ADSL en kan wel bellen.

Het bellen geeft een flinke ruis op de lijn en als ik gebeld wordt dan ..lijkt er wel contact, GEEN gerinkel en nogmaals veel ruis.

Is er een draadje niet aangesloten ??.

Ik had een Philips CD140 maar ook die rinkel niet meer.

Wat heb ik per ongeluk in de meterkast verstoord ??.

Gaan er toch maar 2 draden naar de splitter ???.

Bellen gaat zeer matig ..maar lukt wel. Ik kan niet meer gebld worden ...

Bij voorbaat mijn dank

Gerard

Een groen draadje? Hoe oud is het huis / de bedrading?

Gaan er toch maar 2 draden naar de splitter ???

3 ! -> 1 van het isra naar de splitter, 1 van de splitter naar je telefoon en 1 naar je ADSL modem.

De enige juiste aansluitmethode is de volgende.

De ADSL splitter zet je ergens kort bij het ISRA punt. (Isra punt is het punt waar de telefonie je huis binnenkomt)

Vanuit dat ISRA punt gaat een draad naar de splitter -> LINE (in)
De splitter is nu je nieuwe ISRA punt (bij wijze van spreken)

Vanaf de splitter gaat een draad naar je telefoon (Phone).

Nu houd je nog 1 poort over van de splitter en op die poort sluit je de ADSL modem aan.

Als je het zo aansluit heb je telefoon en ADSL.

Ik vermoed dat jij het telefoonsignaal tussen je ISRA punt en de ADSL splitter hebt gesplitst / afgetapt en dát staat garant voor de problemen die jij nu ondervindt.

Waarom ik wat sceptisch was over een groen draadje -> bij mijn weten wordt er al ruim 25 jaar in woningen gebruik gemaakt van de rode en de blauwe draad, de rest is niet nodig.

Laatst bewerkt:
Ook kan het zijn dat de splitter zelf de geest gegeven heeft. Zeker als je recent niets in de meterkast hebt veranderd of toegevoegd zou ik daaraan denken.
Bij evt. vervanging opletten dat je de juiste variant kiest, er is namelijk een variant voor ISDN en een variant voor Analoog (ook wel POTS of PSTN genoemd).

Tijs.

Wanneer je bv download, ga je snelheid naar beneden wanneer je gaat bellen?

Laat anders de splitter er eens tussenuit, en probeer dan te bellen.

Kan het niet zijn dat er achter op je modem een tel1 en een tel2 poort zit. Verwissel die eens en is dan je ruis weg?

Telefonie

Sinds gistern heb ik het volgende probleem.

- heb telefonie en via een splitter / modem ADSL. Alles in de meterkast. Ingang rood/groen draadje.

Sinds gisteren krijg ik geen gerinkel van de telefoon meer.

Ik heb wel Internet via ADSL en kan wel bellen.

Het bellen geeft een flinke ruis op de lijn en als ik gebeld wordt dan ..lijkt er wel contact, GEEN gerinkel en nogmaals veel ruis.

Is er een draadje niet aangesloten ??.

Ik had een Philips CD140 maar ook die rinkel niet meer.

Wat heb ik per ongeluk in de meterkast verstoord ??.

Gaan er toch maar 2 draden naar de splitter ???.

Bellen gaat zeer matig ..maar lukt wel. Ik kan niet meer gebld worden ...

Bij voorbaat mijn dank

Gerard

Laatst bewerkt:
@GS72043,

Tussen je vraag en de quote ervan, geven 4 m3nsen een advies/stellen een vraag. Begin eerst eens met die uit te voeren, cq te beantwoorden.

@GS72043,

Tussen je vraag en de quote ervan, geven 4 m3nsen een advies/stellen een vraag. Begin eerst eens met die uit te voeren, cq te beantwoorden.

Vraag is toch beantwoord? Er was een KPN storing in de wijk. (Staat in het Reden veldje van wijziging in de laatste posting van de TS).

Tijs.

Oke, dan heb ik niets gezegd.

Alleen was moeilijk te zien die kleine lettertjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan