Telefoon importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjimmie

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
65
Ey gasten zat net ff te checken op amazon.com naar mobiele telefoons en die dingen kosten daar geen cent, zeker nu de euro zo hoog staat. Stel dat je een site vind die die dingen ook verkoopt in Nederland, hoe zit je dan met de instellingen/adapter/netwerk/belasting noem het maar op, heeft iemand dit wel eens overwogen of gedaan??
 
Wanneer je legaal importeert, zit je met allerlei invoerbelastingen. Ook kan het zijn dat je niet dezelfde lijnen hebt. Dat weet ik niet precies. Maar met douane en aanverwante dingen, moet je denk ik ook nog uitkijken, evenals omzetbelasting of BTW. Je kunt dit via de douane informeren.
 
Je zal in ieder geval bij de specs. van zo'n toestel moeten kijken of de gsm ook zal werken op de nederlandse netwerken (900+1800 Mhz) Gsm's uit b.v. japan of Taiwan hebben dus wel eens een instellingscherm in die taal. Daar kan je dan weinig mee. Een adapter kun je in principe wel ombouwen zodat het in een nederlands stopcontact past, maar let ook op het voltage dat gebruikt wordt in het land van verkoop. Soms heb je mazzel als je over de beverwijkse Bazaar loopt, daar zie je nog wel eens universele adapters met de juiste uitgangsspanning en stroomsterkte. Heel veel zorgen over de belastingdienst hoef je je niet te maken denk ik, of je moet een commerciele handel gaan beginnen. Ik heb zelf in het afgelopen jaar een aantal spulletjes besteld uit het buitenland (USA, Japan) en mijn grootste zorg is eigenlijk alleen of het wel heel aan komt. Let wel op de verzendkosten, die kunnen vaak heel hoog zijn zonder dat je dat leest op de site.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan