Telefoon kosten messinger

Status
Niet open voor verdere reacties.

giljom

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
806
Is praten via messinger nu gratis op niet, zie hieronder de boodschap van MSN


* Spraakoverdrachtservices via Messenger worden beschikbaar gesteld door onafhankelijke telecommaatschappijen. Hiervoor is een aparte overeenkomst vereist. Mogelijk brengt de telecommaatschappij kosten in rekening voor de levering van deze service. Bovendien moet je standaardtelefoonkosten betalen aan een internetprovider (ISP) of een telecommaatschappij wanneer je een oproep doet via Messenger. Voor bepaalde landen gelden ook nog beperkingen, tenzij dit bij wet verboden is. Internetoproepen worden in bepaalde landen bij de wet gereguleerd en geblokkeerd. Vereisten: een MSN-, Passport- of Hotmail-account, een multimediacomputer, modem, geluidskaart, luidsprekers, microfoon en internettoegang. Deze informatie kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Praten en video via MSN is gewoon gratis.

(haal dat grote aantal malen enter uit je bericht. Dit is irri)
 
Betalen doe je alleen voor telefoongesprekken via Messenger en zo goedkoop is dat nou ook weer niet!!
 
Maar praten via een microfoon en webcam is toch gratis.
 
Volgens MSN messenger (help pagina van MSN) heb je een voice service-provider nodig.

Wat is een voice-serviceprovider?
Een voice-serviceprovider is het bedrijf dat jij betaalt om jou in MSN Messenger Internettelefoondiensten te leveren. Je kunt geld op een rekening die je bij dit bedrijf hebt storten; in ruil daarvoor levert het bedrijf goedkope telefoondiensten voor gesprekken die je via MSN Messenger voert.

Op veel plaatsen in de wereld heb je de keuze uit verschillende voice-serviceproviders, maar je kunt je account slechts bij één voice-serviceprovider hebben.
De gekozen voice-serviceprovider is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de telefoongesprekken die je vanaf de computer maakt.
Wanneer de geluidskwaliteit vermindert, ligt dat meestal aan de drukte op Internet. Als zich een probleem met de geluidskwaliteit voordoet, vind je bij het onderwerp "Slechte geluidskwaliteit verbeteren" meer informatie.

Hoe kan ik een account instellen?
Je moet eerst een voice-serviceprovider kiezen. Hiervoor selecteer je Acties | Telefoneren en klik je op Hier beginnen! in het venster Telefoon van MSN Messenger. Wanneer je je keuze hebt gemaakt, klik je op de serviceprovider die je hebt gekozen. Op de website van de provider kun je je aanmelden voor de service.

Kan ik geld overmaken van mijn serviceprovider-account naar een met MSN Messenger gebruikte account?
Dat hangt af van het beleid van de voice-serviceprovider. Als je al eerder een telefonieprogramma hebt gebruikt (bijvoorbeeld een programma dat door die voice-serviceprovider is geleverd) om viua Internet te bellen en het saldo van die rekening wilt overbrengen naar een rekening die je voor MSN Messenger kunt gebruiken, moet je rechtstreeks contact opnemen met de oorspronkelijke voice-serviceprovider om te vragen of het mogelijk is om geld over te boeken. Meestal is het niet mogelijk om geld van de ene naar de andere rekening over te boeken.

Het is allemaal wat vaag, maar het lijkt mij dat zolang je niet naar een telefoonnummer belt het gratis is.
 
Geplaatst door Blue Thunder
Het is allemaal wat vaag, maar het lijkt mij dat zolang je niet naar een telefoonnummer belt het gratis is.
Klopt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan