Telefoon localiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazy-P

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Weet iemand misschien een software programma dat je vanaf je computer iemands mobiel kan traceren?.. alles is tegenwoordig mogelijk:P

Jij hebt gevoel voor humor !!.. Graag voor de volgende een serrieus antwoord graag.. daar is dit forum voor.. om elkaar te helpen... denk je dat ik deze website nog niet gepasseerd was

Sorry!

Het serieuze antwoord: Nee, kan in Nederland niet, behalve de politie na BIJZONDERE toestemming van de Officier van Justitie.... In Japan wordt deze dienst wel aangeboden [schijnen daar veel vrouwen ongerust te zijn over de verblijfplaats van hun echtgenoten] en in de U.S.A als trackingtool van auto's en kinderen...
In Nederland zijn we nog steeds aan het afwegen tussen "privacy" en "nuttig"... [als je [dure] auto is uitgerust met een GSM tracking device, kan de politie het ding opsporen [evenals enkele detective bureaus die het systeem "gehacked" hebben]

GPS tracking is wel mogelijk.. maar dan moet het "te zoeken item" wel een "tracking device" bij zich hebben....

Laatst bewerkt:
Nog even....

Het kan theoretisch heel gemakkelijk gerealiseerd worden... Je kunt elke GSM tot op enkele meters nauwkeurig localiseren... KPN gebruikt dit al sinds zij hun "100 meter van huis mobiel bellen tegen "landlijn tarief" aanbieding lanceerden... op basis van jouw postcode en jouw positie ten opzichte van de GSM antennes rondom [kruispeiling] wordt bepaald of je binnen die 100 meter grens zit....
Maar er zitten zoveel "privacy wetgeving" haken en ogen aan, dat er nog geen opties, in de zin die jij bedoelt, aan gekoppeld zijn......

Nog even....

... op basis van jouw postcode en jouw positie ten opzichte van de GSM antennes rondom [kruispeiling] wordt bepaald of je binnen die 100 meter grens zit....

Ik kan het mis hebben maar volgens mij gebruikt KPN hetzelfde als Orange (die als eerste kwam met dit systeem in Nederland)
Ik heb het ook van Orange mijn mobiel is dicht bij huis ook mijn vaste lijn en er zit ook dus zowel een mobiel als een vaste lijn nummer aan de mobiel gekoppeld.
Dit gaat echter niet via sateliet of wat dan ook maar door WIFI.
Er zijn maar enkele mobiele telefoons geschikt voor dit soort abbo want er moet WIFI op zitten zodra de modem met wifi je mobiele telefoon vind gaat deze over op zowel mobiel als vaste telefoon lijn.
Staan er veel flats om je modem heen kan die 100 meter minder worden in een open vlakte (zoals kpn op tv laat zien ) kan die 100 meter dus zelfs meer worden.
Helaas is mijn telefoontje pas defect geraakt (hij bleek niet sterk genoeg te zijn om een autodeaur die dicht gegooit werd tegen te houden) dus kan ik die dienst niet meer gebruiken, het kaartje in andere telefoons gestoken maar die hebben geen WIFI dus het is wachten dat ik weer geld heb voor een mobiel die dat wel heeft :-(

Laatst bewerkt:
@whisperTT

GSM gaat niet via satelliet, gewoon via antennes... Dat van die 100 meter werkt met elke GSM [dat is gewoon een trucje van de provider, kruispeiling], zodra je binnen die afstand van je huis bent, bel je met je GSM en je GSM-nummer, maar wordt het tarief van een "landverbinding" berekend....

De combinatie van een Dect-telefoon en GSM bestaat ook [of een voip + gsm] maar die heeft inderdaad wel de genoemde beperkingen..... of verbeteringen [bereik afhankelijk van de omgeving]

waarom lukt het met mijn abbo niet meer dan??? of beter gezegt met de telefoon die ik nu heb!
Toen ik mijn wifi telefoon nog had en dus ook thuis en om het huis voor de normale vaste telefoon koste belde kon ik op mijn telefoon ook andere providers vinden van mensen die dat hadden , en ja ook van kpn maar ik kon niet via hun bellen omdat ik simpel niet de wep sleutel had om met hun modem te connecten en op die manier te bellen.

het gaat hem om je modem in combi met je telefoon en niet om de antenes in de buurt die kijken waar jij je bevind. toch?

Anders heeft orange een heel ander systeem dan de kpn, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Nee het gaat helemaal niet om modems, WiFi of wat dan ook... het is een "klantentrekkertje" van KPN en werkt simpelgezegd zo: GSM's werken in principe zo: ze melden zich aan bij de dichtsbijzijnde zender, jouw huis staat in de buurt van zendmast 321... als je via die mast belt, betaal je voor dat gesprek het landtarief, bel je via mast 322 of een andere, dan betaal je het normale mobiele tarief.... dit is gewoon een "grapje" van provider KPN.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan