Telefoon ontploft?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandjee

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2003
Hallo,
Ik hoorde gister op het nieuws dat de telefoon van een vrouw ontploft is, dit omdat er een verkeerde batarij in zou zitten, maar hoe kan deze dan alsnog ontploffen???

Groet Bas

Ik hoorde op de radio iemand van Siemens en die legde uit dat het beveiliging tegen over verhitting e.d. niet volgens de normen zijn waardoor zulk soort dingen kunnen gebeuren.

Geplaatst door Bandjee
Hallo,
Ik hoorde gister op het nieuws dat de telefoon van een vrouw ontploft is, dit omdat er een verkeerde batarij in zou zitten, maar hoe kan deze dan alsnog ontploffen???

Groet Bas

denk dat als je goed naar het journaal geluisterd had je ook gehoord had dat de telefoon eerst op de grond is gevallen.
daardoor kan er inderdaad kortsluiting in optreden als daarna door het aanzetten van die telefoon weer spannig gevraagt wordt, zou het best eens zo kunnen zijn dat de batterij zijn spanning niet kwijt kan en een dusdanige spanning opbouwd (door die kortsluiting ) dat hij kan ontploffen ja.
Er staat ook niet voorniets op batterijen dat je ze niet moet verwarmen dan kunnen ze ook exploderen.
spanning vragen en dan de spannig niet kwijt kunnen levert ook heel veel warmt op.

Het is inderdaad aan te bevelen om de orginele batterijen/accu's te gebruiken van het desbetreffende merk mobiele toestel. Maar dat neemt niet weg dat imitatie batterijen slecht zijn. Ik denk echter, net al het gene wat hier bovenstaat, dat dit ongeval te maken heeft gehad met een kortsluiting in het toestel waardoor de batterij/accu over verhit is geraakt!

Groetzels,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan