Telefoon Unlocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjorslo

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Hallo Helpmij-ers,

Ik heb een telefoon met KPN prepaid namelijk een NEC N223i. Ik ben KPN nu onderand wel zat, omdat het toch vrij duur is t.o.v. andere providers dus ik wil er eigenlijk een nieuwe provider voor. Nu is heeft hij natuurlijk een Sim-Lock, nu zie ik op deze site Illegaal(ik weet niet of je link mag geven, anders haal ik hem wel weg) een unlockprrogramma staan maar daar heb ik wat vragen over:

-Is dit legaal, is het legaal om gsm's te unlocken. Het lijkt mij wel omdat het jou eigendom is maar toch voor de zekerheid.

- Werkt zo'n programma ook echt, en wat moet je dan met die code doen.

Ik hoop dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen.

Gegroet Sjors

Laatst bewerkt door een moderator:
als hij ouder dan 1 jaar is, kan je bij je provider een code opvragen, om je simlock op te heffen. anders is het niet legaal. (maar kan wel).

FF off-topic, de site die je noemt is vind ik nogal twijfelachtig. Lime-wire pro of Vista downloaden voor een paar euro???

Maar zoals tmol al schrijft moet de provider je de unlockcode zonder kosten overhandigen wanneer je toestel ouder is dan 1 jaar, daarvoor betaal je een flinke vergoeding voor de code. Dan kan bij de KPN oplopen tot €68,-

Maar met een programma/software is het ok niet legaal?

Die site is sowieso niet te vertrouwen.. Windows Vista is nog niet eens uit en ze bieden hem al aan?? Erg knap.

Zulke programma's werken overigens bijna nooit en als je een aantal keer een verkeerde code invoert kan je helemaal _niks_ meer met je telefoon. Als je je telefoon langer dan een jaar hebt moet je even KPN bellen en om de unlockcode vragen.. anders is het niet legaal nee.

Topic gaat ook op slot om deze reden, want er is maar 1 antwoord.

[edit]Foutje van mij, unlocken is gewoon legaal.

Is GSM unlocken legaal?
Ja, het is legaal om uw mobiele telefoon van simlock te ontdoen. Het toestel is namelijk uw eigendom, en u kunt er mee doen wat u wilt.

Bij het unlocken worden er geen aanpassingen gedaan in software welke auteursrechtelijk beschermd is, door deze methode (met behulp van unlock codes) is het simlock vrij maken niet illegaal.

Een citaat uit rechtspraak LJN-nummer: AE0125 Zaaknr: 03/008018-99 en 03/008111-98: " ... Een simlock en een serviceproviderlock kunnen niet worden aangemerkt als auteursrechtelijk beschermd werk ..."
[/edit]

Weer open dus. :)

Laatst bewerkt:
als hij ouder dan 1 jaar is, kan je bij je provider een code opvragen, om je simlock op te heffen. anders is het niet legaal. (maar kan wel).

Het is niet illegaal om je telefoon simlockvrij te maken. Je bent dan echter wel - wanneer je het niet via je provider doet - de garantie op je toestel kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan