telefoonhaspel

Status
Niet open voor verdere reacties.

genius1970

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Berichten
36
ik ben sinds kort bij internet provider alice. nu kreeg ik een modem en een splitter maar de kabel die van de modem naar de pc moet lopen is erg kort. nu wil ik een telefoonhaspel gaan gebruiken om de splitter ( splitter wel dicht bij de haspel) en modem naast mijn pc te zetten. nu staat bij de beschrijving dat de splitter niet meer als 1,5 meter van de telefoonaansluiting mag zitten. heeft dit te maken met de kwaliteit van de kabel of is het gewoon onzin zodat ze dure kabels kunnen verkopen. ik zou zelf niet weten wat er anders in de weg zou moeten staan dat dit niet zou kunnen.
 
Langere kabel betekend meer ruis op de lijn, zwakker signaal. Hierdoor gaat de kwaliteit naar beneden. En dus kun je dat gaan merken in je snelheid.

Dus houd je aan het advies van Pasja, zet de router naast de splitter en ga vanaf daar met UTP kabel(s) verder
 
hoe langer de kabel hoe minder de snelheid wordt..

daarom heeft het lang niet altijd zin om echt voor 20mbps te gaan.. dit heeft heeft ook te maken met de lengte van de kabel..

houd je gewoon aan de lengte van de kabel, dan kun je de meeste snelheid uit je internet halen...
 
bedankt mensen en ik heb inmiddels een cat5 kabel gekocht. wel 10 meter maar ik heb geen zin om mijn pc in de woonkamer neer te zetten. ja soms moet je wel
 
Cat 5 zit aan de andere kant van je router en kan maximaal 100 meter worden (theoretisch),dat geeft minder storing dan een langere kabel van de muur naar de splitter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan