Telefoonkabels ISDN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hai,

Eigenlijk een heel simpele vraag, maar voor mij nogal complex.

Ik heb ISDN, van de 4 lijnen gebruik ik er maar 2.

Beneden staat de ISDNcentrale, 1 lijn loopt naar mijn kamer. De rode en de blauwe draad zijn op dat aansluitpunt aangesloten.

Nu is er nog een verdieping met een telefoonaansluiting. Er is een kabel doorgetrokken van boven naar mijn kamer.

Die kabel moet aangesloten worden op die ene aansluiting in mijn kamer. Ik heb wederom een blauwe en een rode draad. Maar als ik de rode en blauwe draad die van beneden komt losmaak en de rode en blauwe draad (van boven) op de aansluiting bevestig werkt de telefoon boven NIET.

Hieronder een tekening om mijn verhaal te vereenvoudigen

Bijlagen

• isdn.jpg
    isdn.jpg
    32,4 KB · Weergaven: 64
In de kabel die van de isdn centrale komt zitten ook nog de kleuren wit en oranje.
Als je die beneden in de isdn centrale aansluit en deze doorverbind met de kabel die naar de tweede verdieping gaat dan heb je er een telefoon aansluiting bij.

dus bij jou aansluiting op de eerste verdieping sluit je de witte en oranje aan op de rode en blauwe die naar de tweede verdieping gaat.

dus bij jou aansluiting op de eerste verdieping sluit je de witte en oranje aan op de rode en blauwe die naar de tweede verdieping gaat.

Dit snap ik niet.

misschien ff een tekening laten zien:$

Hoi ,

1) In de kabel die van beneden komt zitten als het goed is 4 kleuren draad nl. rood, blauw, wit en oranje.
2) Rood en blauw wordt gebruikt voor 1e etage.
3) Nu zal je in de centrale de kleuren wit en oranje op de derde aansluiting moeten aansluiten.
4) Op de 1e etage kan je de oranje en witte op de rood en blauwe aansluiten die naar etage 2 gaan.

Als dit te moeilijk is kan je ook de rode en blauw draad gewoon bij rood en blauw op etage 1 aansluiten.
Nadeel beide telefoons staan op 1 lijn.
Hoop dat dit wel duidelijk is.

Gr ,
Modag

Als dit te moeilijk is kan je ook de rode en blauw draad gewoon bij rood en blauw op etage 1 aansluiten.
Nadeel beide telefoons staan op 1 lijn.
Hoop dat dit wel duidelijk is.

Gr ,
Modag [/B]

Ja ik wil dus gewoon beide telefoons op 1 lijn.

Dus had die 2 gekoppeld dus aan elkaar gedraaid rood met rood 2 en blauw met blauw 2. Maar dat werkt dus niet.

Wil dus geen aparte telefoon lijn, maar deze gewoon verlengen.

Hoi.

Heb je op beide aansluitingen al de telefoon aangesloten?

Anders moet je met die van 1e etage op de tweede proberen
te bellen .
Het zou toch moeten werken.

Modag

krijg geen kiestoon bij etage 2 bij etage 1 wel.

Volgens mij is het boven een ISDN aansluiting en geen analoge aansluiting voor een telefoon:rolleyes:

Hoi

Maar 1 etage komt toch van de isdn centrale af?
Probeer je het met dezelfde telefoon?

Modag

ja de eerste komt van een isdn centrale af.

Maar dit is een aansluitpunt met een plug met 4 pinnen.
De aansluitpunt van etage 2 is een aansluitpunt met plug (isdn/analoog telefoonlijnplug)

Hoi,

Het lijkt allemaal zo simpel maar toch, als je nu eens de telefoon van 1e etage op de tweede zet en dan de rode en blauwe draad die van 1e etage komt om de twee bovenste pinnen draait dan zou het moeten werken

Modag

Geplaatst door Modag
Hoi,

Het lijkt allemaal zo simpel maar toch, als je nu eens de telefoon van 1e etage op de tweede zet en dan de rode en blauwe draad die van 1e etage komt om de twee bovenste pinnen draait dan zou het moeten werken

Modag

hai modag.

Het ligt niet aan de telefoons. Heb de telefoon nu aangesloten op de eerste etage en die werkt gewoon.

Het is in ieder geval geen ISDN aansluiting (plug met brede kop van de 2e etage, maar een analoge aansluiting werkend met een normale telefoonaansluiting plug)

Dus ik moet de rode en blauwe draad die van 1e etage komt, ronddraaien op welke 2 pinnen?

Hoi Stanley,

Blauw om linker pin en rood dan op rechter pin op de pinnen
die het verst van elkaar staan.

Gr,
Modag

1e etage wel kiestoon
2e etage geen kiestoon.

2 blauw op linkerkant gezet
2 rood op rechterkant gezet.:confused:

om te kijken of de lijn wel goed is aangesloten?

Heb geen multimeter

Hoi,
Nee om te kijken of er geen kabelbreuk tuusen 1e en 2e etage zit .Heb je wel een zaklamp

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan