Telefoonketen (rapport)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pyrus234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Iedereen kent waarschijnlijk de 'telefoonketen' of 'telefoonboom' van school of vereniging.

Ik ben bezig een rapport (in 3 kolommen) te maken, waarin namen en telefoonnummers van personen getoond worden. Dit gebeurt op basis van een query (sortering op vertrektijd).

Tot zover ben ik:

howitis.jpg

Zo zou het moeten worden:

howitshouldbe.jpg

Probleem:
- Hoe krijg ik John bovenaan de bladzij (rapportkoptekst) (zie plaatje 2), zonder dat zijn gegevens bij de detailsectie herhaald worden (zoals nu het geval is)?

relevante gebruikte veldnamen:
naam
telefoon
ketentijd

rapportnaam: telefoonketen
querynaam: ketenquery

Hulp is welkom.

Overbodige reacties verwijderd.

Nu normale reacties graag. :)

ik denk fat je de mensen een laagnr moet geven in de query

Postje db eens kunnen we ff kijken.

Ps naam is geen juiste naamgeving is een gereserveerd woord in Access dit voorkomen om rare bugs uit te sluiten.

Laatst bewerkt:
ik denk fat je de mensen een laagnr moet geven in de query

Postje db eens kunnen we ff kijken.

Ps naam is geen juiste naamgeving is een gereserveerd woord in Access dit voorkomen om rare bugs uit te sluiten.

Nee, in werkelijkheid zijn het vnaam, vv, anaam

Heb het voor het zo duidelijk mogelijk houden van mijn vraag ingekort tot 'naam'.

Ga db niet posten omdat die pers. geg. bevat.

De vraag is duidelijk genoeg lijkt me:
Hoe krijg ik de gegevens van de eerste persoon uit de query in de koptekst, zonder dat die gegevens hij bij de details herhaald worden. Plaatsing in de koptekst is geen probleem; ik wil alleen de herhaling voorkomen.

Nu nog iemand die het antwoord weet.

Laatst bewerkt:
Herhaling voorkom je door in je query DISTINCT te gebruiken.
SELECT DISTINCT veld1, veld2 FROM ect.

Om te kijken of dat in jou geval ook correct zul je toch je database moeten posten.
Maak een kopie en maskeer de gevoelige gegevens. Het feit dat je telefoonnumers wel laat zien betekent dat de personen toch al te vinden zullen zijn........

Was je misschien nog niet opgevallen, maar het zijn willekeurige cijferreeksen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan