• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Telefoonkosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

eascheepstra

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Beste lezer,

Ik probeer een makkelijk en eenvoudig telefoonkosten overzicht te maken maar loop tegen een aantal problemen aan.

- Ik heb in blad één "Gegevens" de gegevens van de werknemers ingevuld en bijbehorende telefoonnummer die door die persoon in een bepaalde periode in gebruik is. (Omdat er bij ons veel werknemers komen en gaan komt het heel vaak voor dat telefoon nummers worden overgenomen van elkaar. Om ervoor te zorgen dat iedereen eerlijk betaald wat die persoon moet betalen, heb ik probeert om de kosten van een bepaald telefoon nummer in een bepaalde periode te koppelen aan een werknemer.)
- De kosten van de telefoonrekeningen heb ik verdeeld in kwartalen, elk kwartaal bevat drie maanden die ik verdeeld heb in drie tabellen. Het lukt mij om van één tabel de gegevens eruit te halen zoals je ziet in blad "Gegevens" Kolom "F" rij 9 t/m 11. Maar het lukt mij niet om dat van alle tabellen te krijgen.
- Als laatste punt zou ik graag de inhoudingen van de salarissen specificeren in een apart blad "Inhouden salaris en RC" Op het moment dat een bepaalde werknemer boven zijn of haar vergoeding uit komt zou ik dit graag automatisch willen vermelden in een tabel in het juiste kwartaal.

Hopelijk kan iemand mij een eind op weg helpen?

Mvg,
Emile

Bekijk bijlage Telefoon rekening uitsplitsing.xlsx

Beste Popipipo,

In feite is dit inderdaad dezelfde vraag alleen dan wat meer uitgewerkt. Ik kwam met de vorige antwoorden niet echt veel verder. Ik heb daarom zelf een tijdje in excel wat dingen geprobeerd maar kom er eigenlijk niet echt veel verder mee. Ik hoop daarom ook dat met dit bestand ik iets verder kom en uiteindelijk tot een oplossing kom voor de genoemde problemen. Mijn excel kennis is helaas beperkt tot wat ik tot nu toe heb gedaan in het excel bestand.

Mvg,
Emile

Zoals in mijn antwoord in de ander vraag staat zul je in je bestandje duidelijker moeten aangeven wie een bepaald telefoon nummer heeft op welke dagen.

Beste,

Het is eigenlijk heel eenvoudig. Telefoon nr 06-12345678 is van maand 1 tm 4 in gebruik door Rik. Vervolgens verlaat Rik op 1 mei ons bedrijf. Het telefoon nr is dus vanaf dat moment weer beschikbaar er wordt overgenomen door een nieuwe medewerker die het telefoon nr van maand 5 tm maand 12 in gebruik heeft. Snap je dan wat ik bedoel?

Mvg,
Emile

Met de layout van nu maak je het je zelf gewoon moeilijk.
Alles op 1 werkblad maakt alles een stuk eenvoudiger zie dit bestandje.

Bijlagen

Bedankt voor je reactie. Voor mij is jou bestandje onoverzichtelijk (uiteraard wardeer ik he hulp!). Het is voor mij veel overzichtelijker om meerdere tabbladen te gebruiken. Wij hebben meer als 200 mensen in dienst en zou daarom de nota's willen verdelen over verschillende tabellen. Ook worden de telefoonkosten per kwartaal afgerekend met de werknemers. Ook daarom is het voor ons van belang om duidelijk te kunnen zien wat de kosten per kwartaal zijn. Ik heb daarom zelf een beetje verder geborduurd op jou bestandje maar krijg het niet voor elkaar. Heb jij misschien nog een oplossing die mijn wensen een beetje tegemoet komen?

Mvg,
Emile

Ik heb daarom zelf een beetje verder geborduurd op jou bestandje
Laat dit bestandje eens zien.
Dan wil ik er nog wel even naar kijken.

zie bijlage
tabblad "gegevens" : wie heeft wanneer welke telefoon en hoeveel bedraagt zijn kwartaalbedrag
tabblad "KPN" : alle bedragen uit je KPN-facturen, je moet alleen de 1e 3 kolommen aanvullen, de rest zijn formules.
tabblad "draaitabel" : deze maakt de berekeningen op de achtergrond, dus een soort kladblad
tabblad "Inhouden ..." : deze haalt al zijn gegevens uit die draaitabel en kijkt of ze al dan niet over hun kwartaalbedrag gegaan zijn (die heb ik naar 5€ gebracht voor de test)
sommige telefoonnummers konden niet worden toegewezen (door niemand of door meer dan 1 persoon in gebruik)

Bijlagen

Als ik bij "Gegevens" een nieuwe persoon invoer dan komt er in de tabel "KPN facturen" vraagtekens te staan in kolom "Persoon nr.", "naam", "Kwartaalvergoeding" en "soort werkn". Hoe kan ik dit oplossen? Heb zelf even gekeken maar kom er niet achter.

Gr,
Emile

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan